java_man Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hei! Jeg har blitt tilkalt til mine foreldre for å hjelpe dem med maskinen. Problemet er: Etter at de har slått av maskinen, så starter den opp igjen etter en stund. Det kan gå fra ett minutt og opp til en time etter de har slått av maskinen før den starter på nytt. Mitt problem er at jeg ikke har anelse om hva som kan være årsaken til problemet. Jeg har kommet fra til at det må nesten være en hardware-feil. Det er vel ikke noe software som kan få maskinen til å starte av seg selv etter at den er slått av? Problemet begynte etter at de gikk fra isdn og over til bredbånd, men tror ikke det skal ha noe å si. Noen som har noe tips til meg??? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Du kunne kanskje sagt litt mer om hvordan oppsett de bruker.. Har du bygd den for dem, kan det jo ha noe med psu'en.. Virker kanskje dumt å spørre, men har du sjekke alle kablene (strøm osv.) Evt. så kan det jo være ram feil.. Lenke til kommentar
java_man Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 De har kjøpt den på Elkjøp. Husker ikke helt når, men det er under et år siden. Vet ikke hvordan oppsett de har, men de kjører WinXP. Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 kan det ikke være med noen instillinger i BIOS å gjøre. wake-up instillinger. har egntilig ikke peiling på slike innstillinger , bare at jeg har sett de i min egen BIOS. lykke til Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Sjekka "wake up by lan" i bios? Lenke til kommentar
java_man Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Har ikke sjekket det nei. Skal ta å gjøre det. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Kan hende det er en "planlagt oppgave" som kjører, jeg har brukt pcen som vekkerklokke med nettopp denne instillingen......fikk den til å starte og spille noe musikk.......Du kan sjekke dette ved å gå på start>programmer>tilbehør>systemverktøy>planlagte oppgaver. Lenke til kommentar
java_man Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Nei! Var hos dem i går å sjekke de tingene som har blitt nevnt her, men kunne ikke finne noe. Har lite lyst til å ta en reinstallasjon, men det ser ut som jeg blir nødt til det. Endret 14. april 2004 av java_man Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Nei! Var hos dem i går å sjekke de tingene som har blitt nevnt her, men kunne ikke finne noe. Har lite lyst til å ta en reinstallasjon, men det ser ut som jeg blir nødt til det. i å med at du har kjøpt pcen hos elkjøp så foreslår jeg at du levere den inn... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Sjekk eventviewer om det finnes spor der til ting etc. som har startet som er utenom det vanlige ved en normal start . ,,, Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Hei, ta en tur i bios og disable Wakeup funksjonene , HDD er nok ikke aktiv i dette tilfelle Endret 14. april 2004 av LA8464 Lenke til kommentar
TAS Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Vet ikke om det er noe Scheduled Task som står på.Kan sjekke det i Control panel/Scheduled task? Lenke til kommentar
olary Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 En enkel måte å sjekke om det er noe med "Wake-up on lan" - greier, kan ver å bare trekke ut kabeln som går til router/modem fra nettverkskortet.. og se om det har noen påvirkning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå