phsolberg Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Er det noen som har god erfaring med bruk av lange S-VHS kabler? Jeg sliter litt med dårlig bilde/ flimmer når jeg bruker kabelstrekk på 25 meter. Tar i mot alle gode råd om hvordan jeg kan få knakende gode bilder med mine lange kabler. Finnes det noen enkle siganlforsterkere som kan anbefales? Skal bruke kablene i et TV opptak til helgen hvis det går. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Det anbefales aldri å bruke spesielt lange kabler ved overføring av video med f.eks S-video kabler (som for øvrig er den rette betegnelsen på det mange kaller super-vhs kabler). Jeg hadde problemer med en S-video kabel på bare fem meter. Jeg brukte den til å koble tv-ut på datamaskinen til TV'n. Mitt Matrox G400 klarte dette bra, men det nye kortet jeg kjøpte, sendte svakere tv signal ut, og det ble bare flimring og rot på tv-skjermen. Også er det det med skjerming da. Det kan være at en skjermet S-video kabel vil holde, selv om det er 25 meter og du har relativt svakt utsignal fra ut-enheten. Lenke til kommentar
phsolberg Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Takk skal du ha, men jerg ble ikke noe klokere. Vi bruker i dag 25 meter Pro S-video kabler med individuell Alu og flettet skjerming for hver av de signalførende kablene. Det kan virke som om de kompakte Panasonic-kameraene vi bruker ikke leverer sterkt nok signal. Ønske mitt er at jeg kan koble på en enkel og billig liten løsning som forsterker opp signalet. Har noen en slik duppeditt, eller kjenner til en jeg kan benytte blir jeg veldig glad. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Sjekk Clas Ohlsson... de har mange rare duppeditter av forskjellige slag. Lenke til kommentar
phsolberg Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Har prøvd. Dårlig utvalg! Ser at det finnes en grei sak i USA som ikke koster skjorta. Vurderer å hente den over for å test den. Endret 14. april 2004 av phsolberg Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 ville nok helle vurdert en composit coax cabel istedet, siden dere skal strekke kablene på lengder på 25m. Da slipper du unna med kun 1 linjeforsterker, når du trenger 3 forsterkere med svideo. http://www.ebh.cc/searchresid.asp?lang=nor...ier&catchoice=1 ...har selv pleid å bruke 3 kanaler på denne til forsterkning av svideo som nødløsning ved flere tilfeller. (Spesialoverganger trengs, og laget dem selv) Lenke til kommentar
phsolberg Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Takk skal du ha fo godt råd. Nå bruker vi Panasonic NV-ND29 kameraer som kun har DV og S-Vidoe utganger. Hvordan blir det meg overganger fra S-Video til Composit Coax? Er ugjent med akkurat denne deln av videoens store verden. Endret 18. april 2004 av phsolberg Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 En liten skriveleif snek seg inn i den forrige posten min... det skulle være "med kun 1 linjeforsterker, når du trenger 2 forsterkere med svideo" Hmm dette er ett kamera jeg ikke klarer å finne noe info om på nettet. Har du noen URL selv? Søkte t.o.m. gjennom Panasonic's website uten å finne noenting i det hele tatt. At den ikke har video output høres litt mistenkelig ut. Mest sannsynlig brukes nok Lum (Y / pin 3) i s-video kabelen til BÅDE kompositt og luminance, noe som er vanlig å gjøre på consumer elektronikk for å spare penger og plass (særlig i bærbart utstyr). Hvis man skal være litt pirkete, så er ikke dette en 'lovlig' måte å overføre s-video signal på, fordi luminance signalet skal KUN inneholde ett gråtone bilde (sort/hvitt). Dette er nettopp for å bedre bildekvaliteten best mulig. Dette er liksom litt av hele vitsen med s-video; nettopp å splitte intensity og fargesignalet, og sende dem i hver sin kabel. Jeg ville prøvd å koble til en tv med KUN luminance og sett om det er fargebilde. Hvis det er farger der, så trenger du kun én linjeforsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå