smor40 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hei! Jeg har en 3com ruter hos min nabo koblet til en thomson ruter fra tele2. Men jeg har litt lite signal inn i mitt hus. derfor ønsker jeg å koble til en asus ruter w500l til denne som igjen sender signalene videre til min bærbare pc. men hvordan??? 3com rutern er sattopp til 192.168.2.1 med 255.255.255.0 og dhcp. jeg mottar ip adresse på den bærbare men hvordan koble til asus? skal jeg ha dhcp på asus? eller ??? Er den noen som vet om en fin guide for dette? håper noen kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
medlem-42062 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Trådløst?? Isåfall må du forsikre deg om at ruteren har "bridging" support, jeg og en til dret oss ut med det en gang. Kan du ikke bare kjøpe et acesspoint som står midt i mellom og videresender signalet? Lenke til kommentar
smor40 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Asus har acesspoint funksjon men hvordan settes dette opp jeg har prøvd men får det ikke til Lenke til kommentar
medlem-42062 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har du koblet til routeren din via web grensesnittet eller bruker du konsollen? På web-grensesnittet er det jo ganske enkelt å sette opp acesspoint instillingene (det er vel en slags wizard.) Dessuten må du åpne for routeren din på den andre roputeren hos naboen din slik at din router for koble seg til (hvis det er satt opp firewall på hans) Lenke til kommentar
ponke Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Gi oss litt mer informasjon...! For eksempel: Skal det være kabelforbindelse mellom 3Com og Asus'n eller tenkte du ha WL500g-routeren hos deg? Til informasjon, jeg gjorde akkurat en slik ting hjemme hos meg med en WRT54G og en Trust trådløs router. Da med tp-kabel mellom de to nevnte produktene for mest båndbredde Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 13. april 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
smor40 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Tanken var å ha 3com ruteren hos naboen og asus hos meg, da med kabel til 3com ruteren og trådløst til asus ruteren, også kabel til den stasjonære pcen min + tråløst til min bærbare med kontakt til asus. det var ønsket mitt men skal jeg ha dhcp på 3com hva med asus skal den ha dhcp eller ikke hvilken ip adresse hos 3com idag har den 192.168.2.1 med sub 255.255.255.0 hva skal da asus ha av ip og sub? hvilken GW skal jeg da bruke ??? huff hjelp Lenke til kommentar
ponke Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Du sier enda ALT for lite om utstyret. Hva for utstyr er dette? Merke er ikke ALT, er forskjell på modellene...! Med en TP-kabel mellom de trådløse routerne/aksesspunktene er dette ofte en smal sak, men med bare trådløs kontakt må litt andre ting til. Routerne må støtte en spesiell type trådløs oppkobling seg i mellom, og dette er det ikke alle routere som gjør. Så si hva du har for ustyr før du spør om "hva og hvor skal jeg putte disse tallene jeg så et sted på status-siden"... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
smor40 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Sorry! Jeg sa jeg hadde en Asus WL500g se http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118092&cks=PRL som skal takle noe som heter hybrid. og 3com er av type 3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps se http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118982&cks=PRL også er det innebyget trådløst 11 mb kort i den bærbare. er dette info nok? eller hva mer trenger du? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) jeg har selv en asus500g og den "hybrid" versjoen funker kun mot andre asus basestajoner. snakka med di på cebit om det, den funker kun mot andre basestasjoener som har hybrid suport bekrefta dem (hjelper ikke kjøre update) så asus500g funker ikke som brige. jeg kjøpe selv en linksys til 750kr som brige, men hvis naboen har kjøpt en 3com som uten router og ikke har både a-b-g så kan det hende du kan bytte med han for en spesiel model av 3com funker som brige., måte du finner ut på om den 3comen støtter brige er ved og resete den til default(med knappen på bak siden holde den inne i 20sek mens du stappe i strøm kablen) så på første siden du kommer inn på da så kommer det opp : contery: og ap eller brige (du får ikke det valge NOEN andre steder kun der.) Endret 15. april 2004 av ranvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå