Joffer Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Lager noen grafer med Excel og kopierer dem inn i Paint Shop Pro, for deretter og exportere dem til gif - transparent gif. Det ser fint ut i preview, men all tekst blir helt uleselig (overskfiten, tallene osv). Jeg har prøvd for det meste med Arial, Tahoma og Verdana, men samme "graps". Er det noen andre fonter som passer bedre? Kan jeg ha gjort noe galt når jeg klipper og limer inn grafen fra Excel til PSP8 ? Lenke til kommentar
Neo Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Gif funker dårlig til å gjengi tekst. Må nok lagre som noe annet enn gif, gitt. Det er jo begrenset med farger som kommer med i gif-fil. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Farger har ikke så mye å si.. det er jo bare enkle grafer med enkle farger, som blå og rød, ikke noe fancy... Kan det være at Excel lager anti-alias tekst automatisk? Det er jo ikke så lett å lage transparent ut av... kan det i såfall slåes av?? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Åssen farge er teksten..? GIF tar vel 256 farger.. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) uhm.. hva har det her i Web-design, HTML og CSS å gjøre? men uansett.. antialias tekst gjør seg dårlig i transparente gif's.... og vet ikke om det er så mye du kan gjøre med akkurat det i excel.... Endret 13. april 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Lar denne ligge jeg da det ikke sies noe om at dette ikke er til web. Desuten er det gjeldende for webdesign og. Skulle det være andre bilderedigeringsting så anbefaler jeg http://forum.hardware.no/index.php?showforum=66 Endret 13. april 2004 av enden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå