DotCom Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Et lite linuxspørsmål... Er det noen som har fått DRI til å fungere for s3 supersavage? Det skal nå være støttet i følge sourceforge. (Les under "What's the status of the Savage driver?") For meg laster nemlig savage drm modulen fint. Se nederst her. XFree klager heller ikke i oppstarten: XFree86.log Derimod rapporterer glxinfo om at jeg ikke har dri støtte. Tilgangsbitene på /dev/dri/card0 er: crw-rw-rw Altrå skulle alle brukere ha tilgang til å skrive til denne enheten. Noen som er litt stødigere på dri enn meg, som klarer å lese noe ut av dette? Har til orientering en Toshiba Tecra 9000, men skjermkortet er det samme som på IBM t23 som jeg vet flere har erfaring med linux på. Kjører Debian sid, Kernel 2.6.3 Takk for all hjelp! -Ole-Petter Lenke til kommentar
DotCom Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 wheee! Fikk det til! Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hva gjorde du for å få det til? Lenke til kommentar
DotCom Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 jeg manglet savage_drv.so i /usr/X11R6/lib/modules-dri-trunk/dri/. Dette fikk jeg ikke noe feilmelding på før jeg kjørte export LIBGL_DEBUG=verbose og deretter glxinfo. Da fortalte den hva den ikke klarte å laste Får ca. 360fps i glxgears. Ikke verdens beste, men bedre enn de 100 jeg hadde før Så nå blir det counter-strike her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå