Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL fra Tele2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har veldig dårlig erfaring med Tele2...linjen er ustabil. Hastigheten er sjelden over 600 Kbit/s (har 704/128) og de har mye feil med mailservere samt noe med selve linjene...kundeservicen er ikke så værst hvis du treffer noen som har peiling (det sitter en del folk der som ikke kan så mye for å si det pent). De har kort svartid på telefon og er som oftest veldig behjelpelige, men det hjelper jo ikke så mye hvis linja er dårlig som den har vært i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Jeg har veldig dårlig erfaring med Tele2...linjen er ustabil. Hastigheten er sjelden over 600 Kbit/s (har 704/128) og de har mye feil med mailservere samt noe med selve linjene...kundeservicen er ikke så værst hvis du treffer noen som har peiling (det sitter en del folk der som ikke kan så mye for å si det pent). De har kort svartid på telefon og er som oftest veldig behjelpelige, men det hjelper jo ikke så mye hvis linja er dårlig som den har vært i mitt tilfelle.

Har akkurat samme erfaringer som deg Tubaper...De på kundeservicen er sikkert greie nok de men de har absolutt ikke snøring om hva de snakker om,ihvertfall de fleste da...Kort svartid på tlf der skal de ha skryt.....Har vært mye tull med ustabile linjer og mye tull med mail serveren til Tele2 i det siste også... :yes:

 

 

Ettter det jeg leser her på hw om de forskjellige ISPère så er alltids noe og klage på :ermm:

Lenke til kommentar

Syns de egentlig er greie jeg... men jeg har ikke så mye å sammenligne med akkurat...

 

-Linja mi holder seg konstant på 704 ++ som jeg syns er bra (Sandnes)

 

-Men jeg har dårlig erfaring med løftene deres.. hadde litt krøll med oppkobling etter en flytting(grunnet at fjompen som bodde der før ikke hadde avbestilt abbonementet hans), så de var så greie å love at linja var oppe etter 2 uker

(fint tenkte jeg, det var jo snilt) men ikke pokker om det ble holdt på noen måter :thumbdown: -dårlig :nei:

 

-Så jeg kommer til å skifte til lyse fiber med en gang det er tilgjengelig her :ermm:

Lenke til kommentar
Høres ikke bra ut, men jeg har lest (i en annen tråd) at det ikke er leverandørens feil om linjene er ustabile, det er vistnok lokale forhold som spiller mere inn.

Ja, har man f.eks ei dårlig telefonlinje så vil man oppleve alle leverandører som ustabile.

Ikke alt av det utstyret som monteres i sentralene er likke stabilt, linjene fra sentralen kan være dårlige osv så det er veldig masse som kan gå galt uten at dette er ISP sin feil. Ofte kan det være vanskelig og få TN til og fikse slike ting, særlig om det kostter endel.

Lenke til kommentar

Har hatt Tele2 her nå i to måneder.

Prøvde først Tiscali men etter 3 måneder fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få ADSL fra dem. Prøvde så Telenor og fikk beskjed at jeg kunne få ADSL men tiden gikk og ingen ting skjedde. Hadde en innenfor Telenor systemet som prøvde og hjelpe meg men etter 4 månder ble jeg dritt lei og avbestilte.

 

Nå var turen kommet til Tele2.

Traff en hygglig kundebehandler som sa at jeg kunne få ADSL fra Tele2 som han så i sin database men han måtte sjekke dette litt opp først og jeg skulle få et brev om to uker. Presis to uker ette fikk jeg brevet at jeg kunne få ADSL og fikk da datoen for dette og at modemet skulle komme 5 dager føre jeg ble kobblet opp. Modemet kom til riktig dato og linjen kom også til avtalt dato.

 

Dette med dårlig hastigheter og tull er nokk at linjene kan være dårlige og du bor langt unna sentrelen. Jeg måler min ADSL linje til 740 som skal være 705 men jeg bor ikke så langt unna sentralen med ny kabel. Men en ting er sikkert Telenor DRITT OG DRA

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Tele2 i litt over ett år. Kan ikke si meg annet enn veldig fornøyd med dem. Linja mi har vært nede en gang løpet av den tiden jeg har brukt dem. Og da var den nede i ca 1 time. Kundeservicen er rask, men det sitter en mange der som kanskje burde fått opplæring eller funnet seg en annen jobb. Dem har lite peiling for å si det sånn.

 

Så Tele2 for min del :thumbs::thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

har Tele2. er generelt fornøyd med dem. i begynnelsen og nå i det siste har jeg merket litt nede tid, men for det meste har det vært stabilt. har 704/128 abonnement, men ligger som regel på 768 kb/s ned. så som sagt, tror det er lokale forhold som påvirker linja til hver enkelt :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...