Gå til innhold

Overklokking av Duron. Erfaringer?

Lex-Icon

Anbefalte innlegg

Hei, har fått forespørsel fra tanta mi å bygge en helt basic hjemmepc som skal bare brukes til internett, email, skriveprogrammer og sånt. Den skal ikke brukes til spilling i det hele tatt (sønnen hennes på 13 år har egen spill pc).

Jeg tenkte dermed å kjøpe en duron 1.6GHz med en NF7-S og muligens klokke den litt opp. Har aldri hatt en duron selv, men er det noen som vet hvor langt disse normalt klarer, blir de varme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[url="http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=106375&urlAction=details"]http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=106...lAction=details[/url]

Mangler PC-Skjerm, men er ellers SUPER til det bruksområdet du har nevnt. God pris også.

Du trenger ikke å overklokke. Det nevnte bruksområdet er det enkleste og billigste å dekke. Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

nei, dere har vel rett i at den trenger ikke oc. tenkte ikke så langt egentlig, overklokker alle pc'er jeg bygger til kompiser, men har aldri bygd en til tante, så jeg ble bare lurt av vanen.

EDIT: AMD-King den pc'en var jo super, med tanke på prisen. Driver og knoter med prisguiden og prøver hardt og inderlig å presse prisen nede, men er litt vanskelig, når forskjellige butikker har forskjellig utvalg.

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar

Har litt erfaring med å klokke en låst Duron 1,6GHz.

Fikk den opp i 2,28GHz (190x12) Vcore på 1,85 hvis jeg ikke husker helt feil...

Det var med en Thermalright SLK-947U med Colink 80mm vifte og brukte Arctic Silver 5, husker ikke helt tempen, men den passerte aldri 40 under full load.

Kjørte et par timer Prime bare for å sjekke litt stabilitet, skulle ikke bruke prosessoren, skulle bare se hva den tålte.

Den var stabil i et par timer ja.

Fikk den opp i 2,4GHz (200x12), med 1,95Vcore, men da var den ustabil som pokker.

Hovedkortet var et DFI Lanparty NF2 rev.B.

Husker ikke stepping, men uansett, ser ikke vitsen i å klokke datan til tanta di....tror ikke hun bryr seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...