Gå til innhold

PDA: god nok til å lese lengre tekster på?

cobolt18

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe meg min første håndholdte, og lurer på hvilken PDA som er god nok til å bruke som "lese-plate". Har hørt at Tungsten skal være god til dette, men den er for dyr for meg. Jeg har åtte hundre kroner til rådighet, så jeg bør nok kjøpe brukt.

Har vært inne på ulike bruktsider, og funnet ut at blant andre følgende modeller ligger i min prisklasse (på nåværende budnivå i det minste). Palm lllc, Visor DeLuxe, Philips Nino 300, Palm Zire, Palm Vx og PALM M125. Mye Palm altså. Noen erfaringer med disse, og hvordan det er å lese lengre tekster på disse? Jeg har mange ebøker lagret som text-filer som jeg vil overføre og lese. Dessuten lengre artikler som jeg finner på internett kan være aktuelt å overføre. Gutenberg.net har jo også hele den vestlige litteratur samlet for gratis nedlasting (frem til 1930 ca), så dette tilbudet vil jeg også bruke.

Det første jeg tenkte da jeg først hørte om at PDA-er kunne brukes som leseplater, var at skjermen vel måtte være for liten? Noen som kan avkrefte eller bekrefte dette?

Vennlig Hilsen Øystein.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt et par PDA'er og mobiltelefoner i løpet av de siste årene, og alle har blitt brukt til å lese ebøker og nyheter, uten at skjermflaten har vært noe problem.

Skulle jeg brukt rundt tusenlappen på en ny PDA, hadde jeg definitivt tatt en tur på ebay. Dollarkursen er på et ganske ok nivå nå, og du kan gjøre et virkelig kupp hvis du leser litt. Her har du f.eks. en ganske ok PDA med fargeskjerm, bra med minne, og et relativt pent utseende. Prisen ligger for øyeblikket rundt 700kr.

De PDA'ene du får nye for 800kr, er ikke noe særlig å samle på.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Ebay altså. Men må man ikke regne med 24% moms +toll +porto? Hvis man vinner budet på 800 kroner for eksempel, vil det vel fort bli en 300 kroner ekstra? Eller er det jeg som er dårlig i regning. Og hvordan betaler man? Jeg har Skandiabanken, men jeg er litt usikker på hvordan man betaler til en selger i feks USA. Eller må man bruke PayPal? Hvordan virker i såfall det?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...