Gå til innhold

Blande minne typer?

Anbefalte innlegg

Går det an å blande SDRAM og DDR-DIMM på ett hovedkort?

Brukes det det forskjellige typer ram til AMD og Intel?

Lurer på dette fordi jeg har lyst å bruke opp igjen de ram'brikkene jeg har nå når jeg skal kjøpe nytt hovedkort og prosessor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vanlig vis kan man ikke blande sd-rma ogg ddr, de de har forskjellig konstruktur.

men tror noen spessielle hk'er kan blande.

intel og amd bruker ikke forskjellig ram typer.

Du kan ikke blande SD - DDR ram...Vær så snill å fjern avataren din, den beveger seg.... :scared: (det er ikke lov)

Lenke til kommentar

jeg vet at et msi (eller var der det asus?) har begge både ddr og sdram plugger, er usikker på om man kan bruke begge deler samtidig.

men 394ram er ikke så mye ram lengre, ville heller gått for ddr ram.

med den pcn din så bør du ha nytt sjermkort, mer/ny ram, ny psu (da denne mest sannsynlig ikke vil klare å levere nok strøm til pcn din)

kanskje ny harddisk? da denne ikke er serlig stor lengre. (viss du ikke har oppgradert denne etterpå)

Lenke til kommentar
jeg vet at et msi (eller var der det asus?) har begge både ddr og sdram plugger, er usikker på om man kan bruke begge deler samtidig.

men 394ram er ikke så mye ram lengre, ville heller gått for ddr ram.

med den pcn din så bør du ha nytt sjermkort, mer/ny ram, ny psu (da denne mest sannsynlig ikke vil klare å levere nok strøm til pcn din)

kanskje ny harddisk? da denne ikke er serlig stor lengre. (viss du ikke har oppgradert denne etterpå)

Jeg har maxitower, det tilsier vel nødvendigvis ikke at jeg har veldig kraftig strømforsyning?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Nei, man kan etter det jeg har hørt og skjønt ikke blande fordi de kjører på forskjellige hastigheter...

rett meg dersom jeg tar feil...

Nei det er ikke nødvendigvis hastigheten, men det har litt med strukturen å gjøre o.s.v.

Du kan jo fint kjøre en pc2100 og en pc2700 ddr brikke uten problemer, bortsett fra at pc2700 brikka vil bli underklokka (tror jeg :ermm: )

Unødvendig bump Cobra? ;)

Lenke til kommentar
Nei, man kan etter det jeg har hørt og skjønt ikke blande fordi de kjører på forskjellige hastigheter...

Nei det er ikke nødvendigvis hastigheten, men det har litt med strukturen å gjøre o.s.v.

Du kan jo fint kjøre en pc2100 og en pc2700 ddr brikke uten problemer, bortsett fra at pc2700 brikka vil bli underklokka (tror jeg :ermm: )

Jeg kjørte to DDR-brikker sammen, den ene PC 2700 eller noe og den andre PC3200. Det virka ganske bra en god stund, men til slutt nekta dataen å starte. Jeg grubla meg grønn og blå og tok til slutt ut den tregeste brikka, og vòila! Den starta! Though bare 512 RAM da. :dontgetit: men kanskje du kan kjøre samme produsent av RAM på forskjellige hastigheter? jeg kjørte nemlig en Corsair og en MicroMemory.

Sorry hvis jeg flisespikker, men ville bare dele en av mine erfaringer... ;)

Endret av AMD 4ever!
Lenke til kommentar

Jeg kjørte to DDR-brikker sammen, den ene PC 2700 eller noe og den andre PC3200. Det virka ganske bra en god stund, men til slutt nekta dataen å starte. Jeg grubla meg grønn og blå og tok til slutt ut den tregeste brikka, og vòila! Den starta! Though bare 512 RAM da. :dontgetit: men kanskje du kan kjøre samme produsent av RAM på forskjellige hastigheter? jeg kjørte nemlig en Corsair og en MicroMemory.

Sorry hvis jeg flisespikker, men ville bare dele en av mine erfaringer... ;)

Hmm..Merkelig, tror tilfellet ditt må ha vært spesielt.

Eller kanskje det er slik at man må ha av samme produsent, hørtes merkelig ut uansett. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...