Gå til innhold

Post i Butikk-rot


Anbefalte innlegg

OK, er kanskje litt off-topic her, men emnet kan kanskje være litt aktuelt for alle oss geeker som bestiller vår HW på nett...

 

Her er et lite hendelsesforløp over saken som plager meg:

 

22.03: Bestilt vare fra quad.no (dårlig timing på meg, de fikk det ikke før på mandag)

 

25.03: Reiser på LAN, er ikke hjemme.

 

25.03: Quad.no får og sender varen, og bekreftelse på det til meg. Innleveringsregistrert i Oslo.

 

27.03: Jeg kommer hjem fra LAN, reiser på fylletur og kommer ikke hjem før den 31.

 

27.03: Varen ankommer på Kiwi her (PiB). De sender IKKE melding om mottatt pakke, hverken den 27. (onsdag) eller den 30. (lørdag)

 

31.03: Jeg kommer hjem og dumper i seng.

 

01.04: Jeg sjekker e-posten, og joda, pakkespor sier at min etterlengtede pakke har ligget og lidd på en dagligvarebutikk 2 minutter herfra siden 12 minutter over 9 på onsdag!!!

 

02.04: Gjett hvem som skal på Kiwi og fortelle hvor skapet skal stå?

 

Poenget her? Det er ikke første gang dette skjer meg, og jeg nekter å tro at jeg er den eneste som har opplevd dette. Problemet i mine øyne er at Posten setter folk som hverken har kvalifikasjoner, tid eller kapasitet til å drive et postkontor i tillegg til en butikk.

 

Moral? Nei, men en liten konklusjon kan jeg vel klare:

 

Alt var mye bedre før, verbal smekk til Posten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke jeg.

synes det er drit morsomt og komme med en pakke sporings utskrift og se trynene på betjeningen som ikke vet om de kan levere ut en pakke på den eller skjønner hvor i svarte pakken har blitt av.

stakkars mennesker. fylle hyller med varer kan de men og organisere et pakkelager har de null peil på.

ler så jeg griner hver gang. :grin: :razz:

Lenke til kommentar

Har opplevd lignende med Post i Butikk i Bergen, har også fått forklaringa. Posten skal rive av meldingslappen og gi den til postbudet som deler ut posten i postkassene/postboksene. Butikken som leverer ut pakken har lite med pakken å gjøre annet enn å registrere ankomst og levere ut mot hentelappen. Har tatt tyren ved hornet, sprunget på butikken med sendingsnummeret når den er sporet på pakkesøk. - Slik har eg spart venting på pakkelapp som ofte har sittet på pakken selv om den skulle vært tatt av pakken før Posten leverer pakken til Post i Butikk som kun skal levere ut pakken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Logiskt nok. Har selv arbeidet på posten som vikar og kjenner litt til rutinene for pakkepost. Der jeg jobbet fikk vi all posten inn i containere, så ble den sortert og alle pakker som skulle til PiB skrev vi selv hentelapper på og lot disse følge ordinær poststream. Disse ble så levert ut samme dag samtidig som pakken ble sendt PiB. Hadde vi fått inn en slik pakke på onsdag 27/3 ville lappen ha kommet i postkassen samme dag. I enkelte tilfeller (ubekreftet) kommer pakker direkte til PiB. Da må PiB sende hentelappen videre til postomdelingen for det aktuelle distriktet. Da kommer lappen i postkassen dagen etter. I dette tilfellet ville det være tirdag 2/4 siden det ikke var omdeling lørdag 30/3. Vær også oppmerksom på at under spesielt uheldige omstendigheter, feilsortering ol (det hender at post havner feil i "legget" og ikke oppdages før senere i ruten) kommer posten inn igjen som gjenligg og blir utlevert neste virkedag, i dette tilfellet 2/4 selv om pakken er innregistrert PiB 27/3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...