Gå til innhold

Hovedkort, Prosessor og vifte

fLR

Anbefalte innlegg

Jeg mener at jeg og flere andre som har kjøpt barton2500+ ikke har fått den til å kjøre på 3200+ slik 'alle' gjorde 'i starten'. Dette er jo noe opp og ned men du kan ikke være sikker. Har forresten samme hovedkort som du tenker på å kjøpe.

Kjøpte en mobile xp2400+ 35W som jeg har klokket til 2200MHz(3200+) 200 x 11, disse har ikke multiplikatorlås i motsetning til vanlig Barton. CPU kjølern står på 5V! Hvis du leser litt i de trådene jeg linket til i forrige ser du at disse er 'kremen'. Folk med skikkelig kjøling får de opp i 2.5GHz.

Så, skal du være sikker går du for en av 'mobile' cpu-ene, de klokker bedre.

Har de den inne hos itbutikken eller du har tid til å vente et par uker til de får den igjen så burde du går for den!

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessor ( mobil ), 1 x AMD Athlon XP-M 2400+ ( 266 MHz ), L2 512 kB

Prosessor ( mobil ), 1 x AMD Athlon XP-M 2400+ / 2 GHz ( 266 MHz ), L2 512 kB

Eneste forskjellen er 50 kroner i pris, og den siste har de på lager, er det egentlig noe forskjell?

Og vil det faktum at de er laget for bærbare pcer ha noe å si på ytelsen i forhold til spill osv.? For det er først og fremst det jeg skal bruke den til. :yes:

Lenke til kommentar

Hmm, rota litt rundt på de to trådene, og fant jo ut det at de fleste har klart den mobile 2400+ til minst 3200+. De fleste var riktignok 35W-versjonen, men som du nevnte burde ikke det utgjøre noe stor forskjell på klokkemulighetene. Så da endte jeg opp med et NF-7 v. 2.0, Volcano 12, og en mobil 2400+ 45W eller 35W. Takk for alle som bidro med hjelp :thumbup:

Edit: Hvorfor koster 35W 90 kr.- mer enn 45W ?

Endret av fLR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...