Gå til innhold

Alternativ til tape fra Iomega

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med de prisene der så skjønner jeg ikke at de kan tro at de skal få noen kunder. 399$ (~2800kr) for selve stasjonen og 49$ (~340kr) per 35GB er jo svindyrt.

Sånn sett koster jo et 3,5" USB 2.0-kabinett bare ~500kr og 35GB lagringsplass ~250kr (omregnet fra større disker).

Lenke til kommentar
Med de prisene der så skjønner jeg ikke at de kan tro at de skal få noen kunder. 399$ (~2800kr) for selve stasjonen og 49$ (~340kr) per 35GB er jo svindyrt.

Sånn sett koster jo et 3,5" USB 2.0-kabinett bare ~500kr og 35GB lagringsplass ~250kr (omregnet fra større disker).

Godt formulert! :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

gammel tråd, men jeg føler for å kommentere at en fordel vs harddisk er at om leseren går til helvete så kan du fortsatt kjøpe en ny og hente ut gamle data.

om en harddisk går til helvete så er det ibas eller dynga, du kan ikke ta platene og sette dem inn i en annen disk for å hente ut dataene.

greit nok, den skulle hatt mer kapasitet. hvorfor er alle backupløsninger underdimensjonert?

Lenke til kommentar

Det er nok en god del som har tatt backup på CD/DVD og mistet innhold fordi CDer/DVDer ikke varer evig. De sitter nok med motsatt følelse. Stilling: 0 - 0

Poenget er at ingen lagringsmediaer er 100% sikre og man alltid bør ha backup uansett. Siden harddisk er svært mye mer praktisk, mye raskere og mye mindre manuellt styr så mener jeg harddisk er overlegen som backup-medie. Stilling: 1 - 0 til harddisker

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

hrmf sant nok. kansje jeg tenker rart på backup uansett. blir mer som arkivering den korrekt backup for min den :(

men for å si det slik så er det mye lettere for meg å tenke å ha en kopi på en cd eller tape og en på harddisk, ekstern eller intern (om jeg da som sagt ikke ender opp med å arkivere det hele på en cd eller tape for å frigjøre plass på hardiskene). vet ikke helt hvorfor.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...