int20h Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Alternativ til tape fra Iomega Iomega har lansert sin REV-drive, Removable Rigid Disk, som lagrer opptil 90 GB pr. plate eller 35 GB ukomprimert data. Produktet er et godt alternativ til den tradisjonelle tape-stasjonen. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Med de prisene der så skjønner jeg ikke at de kan tro at de skal få noen kunder. 399$ (~2800kr) for selve stasjonen og 49$ (~340kr) per 35GB er jo svindyrt. Sånn sett koster jo et 3,5" USB 2.0-kabinett bare ~500kr og 35GB lagringsplass ~250kr (omregnet fra større disker). Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Med de prisene der så skjønner jeg ikke at de kan tro at de skal få noen kunder. 399$ (~2800kr) for selve stasjonen og 49$ (~340kr) per 35GB er jo svindyrt. Sånn sett koster jo et 3,5" USB 2.0-kabinett bare ~500kr og 35GB lagringsplass ~250kr (omregnet fra større disker). Godt formulert! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 gammel tråd, men jeg føler for å kommentere at en fordel vs harddisk er at om leseren går til helvete så kan du fortsatt kjøpe en ny og hente ut gamle data. om en harddisk går til helvete så er det ibas eller dynga, du kan ikke ta platene og sette dem inn i en annen disk for å hente ut dataene. greit nok, den skulle hatt mer kapasitet. hvorfor er alle backupløsninger underdimensjonert? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 hobgoblin: Det er bare å bruke harddisk som backup-medie. Backup er noe man bør ha uansett om filene ligger på tape/DVD/HD DVD/Harddisk eller andre plasser. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 mulig det, men for meg er harddisk noe du bruker som primærlager, ekstern eller ikke. og jeg tror nok det er en del som tenker på samme måte, siden en del har mistet data pga at eksterne disker har dødd (dem tåler jo ikke så mye stakkars)... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Det er nok en god del som har tatt backup på CD/DVD og mistet innhold fordi CDer/DVDer ikke varer evig. De sitter nok med motsatt følelse. Stilling: 0 - 0 Poenget er at ingen lagringsmediaer er 100% sikre og man alltid bør ha backup uansett. Siden harddisk er svært mye mer praktisk, mye raskere og mye mindre manuellt styr så mener jeg harddisk er overlegen som backup-medie. Stilling: 1 - 0 til harddisker Endret 13. januar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) hrmf sant nok. kansje jeg tenker rart på backup uansett. blir mer som arkivering den korrekt backup for min den men for å si det slik så er det mye lettere for meg å tenke å ha en kopi på en cd eller tape og en på harddisk, ekstern eller intern (om jeg da som sagt ikke ender opp med å arkivere det hele på en cd eller tape for å frigjøre plass på hardiskene). vet ikke helt hvorfor. Endret 13. januar 2006 av hobgoblin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå