Gå til innhold

GTA San Andreas release?

Rookie_NO

Anbefalte innlegg

Jeg har selv GTA III og VC på PS2, og har spilt de mye på PC. Det eneste jeg kan tenke meg som er bedre på PC er oppløsningen selvfølgelig, særlig med FSAA og greier. Texturene på PC har også litt høyere oppløsning, men det merkes nesten ikke. Faktisk syns jeg spillet er best på en konsoll, da det gir en helt annen følelse enn å spille det på PC. Og så er det mye bedre med gamepad! Syns nå jeg da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det til Xbox, og liker det best der også. Har prøvd de to andre versjonene, både vice city og gta3 på pc og ps2, og må si, pinlig nok for Sony, Gta passer best på xbox. For all del, jeg er ingen fanboy, men jeg fant spillet mest naturlig på den konsollen. Håper GTA:SA kommer til xbox så fort som mulig :)

Lenke til kommentar

Flott det da.

Dog syns jeg at GTA føles best på konsoll og at grafikk ikke er alt.

Syns heller ikke at GTA sins grafikk er noe særlig dårligere på PS2 enn PC.

Mange mener at PS2'en er i ferd med å utdateres grafisk. Noe jeg egentlig ikke er helt enig i. Sett på MGS3:SE f.eks ?

http://www.home.no/mystiq/GTAPCVSPS2.jpg

"Sammenligning"

Edit: Noe du ønsker å utpeke er dårlig ved PS2 versjonen ?

Vel.. det viser jo bare en ting at det er delte meninger om alt.. Og det er normalt.

Noen mener en ting og noen mener noe totalt annerledes.

De to bildene..

For å kunne sammenligne skikkelig så må du ha to identiske bilder.. eller omentrent like bilder.. F.eks at man står å ser på en båt eller noe slikt.

Først da kan du virkelig avgjøre hva som er bra og hva som ikke er bra.

Se på PS2 bildet, hakkete linjer... tåket grafikk, mens på pc versjonen er alt mer skarpere.

GTA er ett slikt spill som man kan studere grafikken, det er ikke UT2004 f.eks der alt går i ett vanvittig tempo.

for å sammenligne to spill som både er på ps2 og pc, red faction. Altså bare grafikk. Det ser man også stor forskjell i grafikken. PS2 blir aldri like skarpt.

Dette har jo selvfølgelig en del med at en PC skjerm viser grafikk mye bedre enn en tv gjør og med en helt annen oppløsning.

Men det er lovt å være uening, såpass kan vi vel være enige i?

Lenke til kommentar

Herregud "Beistet", at du i det hele tatt kan prøve å si at det er jevngod grafikk på ps2 og pc viser vel bare hvor ps2 fanboy du er. Når spillet er direkte porta fra konsoll til pc, og de i tillegg har pussa på teksturene, ja så ligger det vel litt i kortene at det vil bli penere på pc?

Og til de som mener at GTA skal spilles på konsoll : Prøv å kjøpe en game-controller!

Og er helt enig med at grafikken har så godt som ingenting å si for en god spill-ide.

Bare se på Skijump Deluxe og Elastomania!

Men en genial spill-opplevelse kan bli enda bedre med pen grafikk!

Lenke til kommentar
De to bildene..

For å kunne sammenligne skikkelig så må du ha to identiske bilder.. eller omentrent like bilder.. F.eks at man står å ser på en båt eller noe slikt.

Først da kan du virkelig avgjøre hva som er bra og hva som ikke er bra.

Se på PS2 bildet, hakkete linjer... tåket grafikk, mens på pc versjonen er alt mer skarpere.

GTA er ett slikt spill som man kan studere grafikken, det er ikke UT2004 f.eks der alt går i ett vanvittig tempo.

for å sammenligne to spill som både er på ps2 og pc, red faction. Altså bare grafikk. Det ser man også stor forskjell i grafikken. PS2 blir aldri like skarpt.

Dette har jo selvfølgelig en del med at en PC skjerm viser grafikk mye bedre enn en tv gjør og med en helt annen oppløsning.

Men det er lovt å være uening, såpass kan vi vel  være enige i?

Er enig med det ja. Det er ganske vanskelig å sammenligne to forskjellige bilder.

Du gikk det desverre fem på.

Bildet du kritiserte var egentlig ikke PS2 versjonen men PC versjonen. :)

PS2 bildet

PC bildet

Er også fullstendig enig i at det er lov til å være uenig, dog er jeg ikke enig i at man skal kalle folk "fanboys" fordi de forsvarer et spill de syns har så og si ganske like grafikk og vedkommende syns den "suger".

På meg virker du ganske barnslig Rookie_NO.

Herregud "Beistet", at du i det hele tatt kan prøve å si at det er jevngod grafikk på ps2 og pc viser vel bare hvor ps2 fanboy du er.

Hvis du i det hele tatt hadde visst det grann om meg ville du visst at jeg har både PS2, xbox, pc og GC. :ermm:

Så texturene er det eneste forskjellen da ? (For da ble jo grafikken 1000 x bedre. Det hadde jeg jo glemt.)

Personlig merker jeg ikke stor forskjell på oppløsningen på texturene er noe bedre på PC og PS2. For å være ærlig bryr jeg meg ikke for jeg merker ingen forskjell.

Ved TV sitter du 2 - 3 meter unna og du ville merket liten forskjell på om texturen var 16 x 16 eller 12 x 12. (OBS. bare et eksempel )

Oppløsningen er også "bedre" på PC mens ved konsollen sitter du et stykke unna og merker heller ikke forskjell. Desutten bruker også TV'en en rekke teknikker for å få bildet til å se "bedre" ut.

Som du sier grafikk gjør ikke spill, men spill-konseptet gjør det til et spill.

Edit: Formulering + la til bilder. :)

Endret av Beistet
Lenke til kommentar

Vel.. når du sier det sånn så kan jeg jo ikke tro på noen ting..

Jeg kan jo ikke vite hva som er hva.. for alt jeg vet kan den pc`en som kjører vice city der ha ett gf4 mx kort.. som ikke kan kjøre noe kvalitet.

Og for alt jeg også vet så trenger det jo ikke være pc versjonen som vises men ps2 versjonen.. osv

Nei.. kom med 2 like bilder og bevis på hvor de er hentet i fra..

ps2 kommer aldri på nivå med pc grafikken.. det er bare å innrømme det. PS2 er utdatert når det gjelder grafikk. Den begynner faktisk å dra på årene nå.

Og i tillegg er gta laget for PS2 og så justert litt på for pc..

så å bruke gta som sammenligningsgrunnlag er ikke rettferdig.. Tror ikke de har gjort så vanvittig mye med grafikken når de konverterte til pc.

Lenke til kommentar
Vel.. når du sier det sånn så kan jeg jo ikke tro på noen ting..

Jeg kan jo ikke vite hva som er hva.. for alt jeg vet kan den pc`en som kjører vice city der ha ett gf4 mx kort.. som ikke kan kjøre noe kvalitet.

Og for alt jeg også vet så trenger det jo ikke være pc versjonen som vises men ps2 versjonen.. osv

Nei.. kom med 2 like bilder og bevis på hvor de er hentet i fra..

ps2 kommer aldri på nivå med pc grafikken.. det er bare å innrømme det. PS2 er utdatert når det gjelder grafikk. Den begynner faktisk å dra på årene nå.

Og i tillegg er gta laget for PS2 og så justert litt på for pc..

så å bruke gta som sammenligningsgrunnlag er ikke rettferdig.. Tror ikke de har gjort så vanvittig mye med grafikken når de konverterte til pc.

Nettopp.

Tross dette er det da vel ingen grunn til å si at GTA:VC sin grafikk på PS2 suger! ;)

Merker at PS2'en begynner å slite litt med grafikken.

Når det gjelder det er faktisk GameCuben min favoritt.

Får litt De Jaù (eller hvordan det er skrevet. ;) ) når det gjelder akkurat dette her.

(PlayStation og N64 ?! :) )

Lenke til kommentar
Er også fullstendig enig i at det er lov til å være uenig, dog er jeg ikke enig i at man skal kalle folk "fanboys" fordi de forsvarer et spill de syns har så og si ganske like grafikk og vedkommende syns den "suger".

På meg virker du ganske barnslig Rookie_NO.

Herregud "Beistet", at du i det hele tatt kan prøve å si at det er jevngod grafikk på ps2 og pc viser vel bare hvor ps2 fanboy du er.

Hvis du i det hele tatt hadde visst det grann om meg ville du visst at jeg har både PS2, xbox, pc og GC. :ermm:

Så texturene er det eneste forskjellen da ? (For da ble jo grafikken 1000 x bedre. Det hadde jeg jo glemt.)

Personlig merker jeg ikke stor forskjell på oppløsningen på texturene er noe bedre på PC og PS2. For å være ærlig bryr jeg meg ikke for jeg merker ingen forskjell.

Ved TV sitter du 2 - 3 meter unna og du ville merket liten forskjell på om texturen var 16 x 16 eller 12 x 12. (OBS. bare et eksempel )

Oppløsningen er også "bedre" på PC mens ved konsollen sitter du et stykke unna og merker heller ikke forskjell. Desutten bruker også TV'en en rekke teknikker for å få bildet til å se "bedre" ut.

Som du sier grafikk gjør ikke spill, men spill-konseptet gjør det til et spill.

Du kan ha all verdens konsoller for min del, bare ikke påstå at GTA:VC ser like bra ut på ps2 som på pc, det er alt.

Det er stort sett bare fanboys som forfekter en konsolls suverenitet overfor pcer, så da datt du automatisk ned i den kategorien hos meg.

Når det gjelder kvaliteten på bildet "tv vs pc" så kan vi jo ta GTA3 som ett eksempel. Da jeg spilte dette på ps2 hadde jeg innimellom problemer med å se hva ting skulle være (dette gjaldt stort sett detaljer) og ting så i det hele tatt litt "fuzzy" ut. (Dette har og mye med settinga til GTA3 og gjøre, med regn/natt/storby osv) Tenkte egentlig ikke så mye over det, herregud spillet er jo helt genialt på ps2 også. Men da jeg gikk over til pc fikk jeg en skikkelig AHA-opplevelse. Plutselig kunne du lese ting på avisen som lå og blafret på gata.

Man kunne lese navnet på taxi-selskapene, detaljene kom skikkelig godt frem.

DERFOR synes jeg GTA er bedre på pc enn på ps2.

For ordensskyld, jeg skal selvfølgelig ha GTA:SA når det kommer på ps2 september!

Lenke til kommentar
Du kan ha all verdens konsoller for min del, bare ikke påstå at GTA:VC ser like bra ut på ps2 som på pc, det er alt.

Det er stort sett bare fanboys som forfekter en konsolls suverenitet overfor pcer, så da datt du automatisk ned i den kategorien hos meg.

Når det gjelder kvaliteten på bildet "tv vs pc" så kan vi jo ta GTA3 som ett eksempel. Da jeg spilte dette på ps2 hadde jeg innimellom problemer med å se hva ting skulle være (dette gjaldt stort sett detaljer) og ting så i det hele tatt litt "fuzzy" ut. (Dette har og mye med settinga til GTA3 og gjøre, med regn/natt/storby osv) Tenkte egentlig ikke så mye over det, herregud spillet er jo helt genialt på ps2 også. Men da jeg gikk over til pc fikk jeg en skikkelig AHA-opplevelse. Plutselig kunne du lese ting på avisen som lå og blafret på gata.

DERFOR synes jeg GTA er bedre på pc enn på ps2.

For ordensskyld, jeg skal selvfølgelig ha GTA:SA når det kommer på ps2 september!

Jeg sa at spillene har gjevngod grafikk i mine øyne.

Hvis du leser en post av en person og dømmer vedkommende ut fra denne en kommentaren/posten er du en ganske "firkantet" person.

Når en person da sier at grafikken på en konsoll versjon suger, er jeg ja kjapt ute for å forsvarer konsollen. Det gjør deg vel ikke til en fanboy for det ?!

___

| |

| |

"""""

Du klarte ikke å lese hva som stod i PS2 versjonen ?

Dette er ikke noe jeg har hatt problemer med og heller ingen andre jeg kjenner.

Endret av Beistet
Lenke til kommentar

Tips: Invister i en ordentlig TV og kabler.... ;)

Lenke til kommentar

Så det holder ikke med en Sony 36'' med rgb monster-kabel, i 60 Hz?

Rart, trodde man ikke fikk det så veldig mye bedre...

Edit:

Det blir faktisk en del bedre med andre kabler, men grafikken blir bare skarpere og fargene "flyter og renner" ikke (særlig rødt...)

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...