erlend.sæbø Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hepp. Lurer bare på om det er teknisk mulig å kjøpe seg en amcar uten å ha stor mekanisk innsikt. Biler jeg tenker på da er Mustang 68-72 ( før de gyselige avgiftene og tøvet kom, så jeg får litt futt ) og eller Doge Charger i samme periode. Hvordan er miljøet er vel også et spørsmål. Kan man søke hjelp, til både småfiks og store ting, som bytte av motor etc. Har egentlig forstått det slik at man må være mekaniker for i det hele tatt å ønske en amcar .. mer eller mindre. Ah ja .. og om noen vil true på meg en prøvetur i sin amcar nær Oslo så .. uh .. ja, ikke nøl. Så kan jeg skrive om det til amotor osv. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Heisann Jeg var i samme tankebanen i fjor høst, men flesket til å kjøpte en godt brukt Chrysler Cordoba '76 som hadde stått i 6 år pga defekt girkasse. Jeg har pent lite mekaniske kunnskaper, har mekket veldig lite på egenhånd og følte meg ganske blank egentlig.. Men jeg har funnet ut at med litt hjelp og tips ifra kamerater, en tur eller to til biblioteket for å låne noen mekaniske relaterte bøker og mye tålmodighet så har det egentlig gått ganske greit. Men man må være klar over at det nok tar litt ekstra tid når man ikke er "godt vant". Lykke til med prosjektet ditt! Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 jeg oxo lykke til trøtt... sove nå :=) Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Først vil jeg bare presisere at jeg er så ufaglært som man klarer å bli. Bilene du nevner er entusiastbiler og koster en god del, hvis du ikke skal ha et rullende restaureringsobjekt. Dette er gamle biler uten 2-3 trillbårlass med elektronikk og det går an (om man har tid, vilje og tilgang på kunnskap) å gjøre det meste selv. Miljøet rundt amerikanske biler her i Norge er ganske bra, og flere av de hardbarka entusiastene er nok villige til å hjelpe deg eller komme med tips til hvordan ting skal være og gjøres. American Car Club Norway (ACCN) bør du også bli medlem av, de har fått istand mange rabattavtaler. AMCAR har et stort bibliotek med billitteratur som du kan bruke som infokilde. Redaksjonen i AMCAR holder forøvrig til i Trondheim. Somsagt er chargere og mustanger fra den tiden ganske populære biler og det skal nok ikke by på mye problemer å skaffe deler som du trenger, så lenge det er innenfor rimelighetens grenser. Mustang vet jeg det blir produsert mye deler til den dag i dag. Min egen erfaring med bil generelt er at så lenge man har litt teknisk innsikt, og vilje til å lære, går det meste etter litt grubling, banning og studering av tegninger i bøke . Håper virkelig du skaffer deg en amerikansk bil, og vil ønske lykke til! Endret 29. april 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
Narmacil Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Ja, ett hett tips.. Internett. Finn et forum for den bilen du ønsker å kjøpe og studèr det nøye, du kan lære forbausende mye på skremmende kort tid. Tro meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå