eskarls Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Jeg har et lite trådløst nettverk med dlink 614+ og 128 kryptering! Jeg er kobbla til med ledning og en annen pc med trådløst kort! Vi begge bruker d-link programmvare...ikke noe innebygd xp nettverk!! Når jeg søker etter den andre pc på nettverket så finner den ingen ting?? Det samme gjelder hvis vi søker fra andre pc........Jeg har installer protokoll: File and printer sharing på begge! Har enable DHCP og begge har statisk ip adresse. Begge pc har internett...men vi får ikke delt filer med hverandre!! Hva kan dette skyldes? Hadde en tråd på dette men ble ikke svart, tar det her istedet!! Endret 14. april 2004 av eskarls Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 det som er problem er vel at du ikke har link mellom ap(basen) og laptop'en husk set samme ssid. hvis det ikke er feil så kan du kjøre en cmd og ping pcen , hvis du har dchp server kan du kjøre en scann av helle subnete med programe du finner på: http://ipscan.sourceforge.net/ipscan.exe veldig simpelt når det starter tykk på ip(pill opp) og så på "c class" og da start da finner du ipen til alle og så er det bare og skrive den ipen inn som \\192.168.1.3 og da kommer du inn på pcen hvis du har gjordt alt rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå