Sheldon C Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hei, Jeg har tenkt å børste støv av noen gamle klassikere og spille i et DOS miljø. Nyere lydkort mangler visst støtte for dette. Kan noen anbefale et lydkort som er brukbart til dette? Finnes det i det hele tatt PCI kort som støtter dette eller må man ha kort som går på den "gamle" standarden? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Det er vel heller snakk om at du trenger lydkort som har drivere for dos ? SB PCI 128 hadde ihvertfall det... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 SB PCI 128 hadde ihvertfall det... Jeg tror SB 128 er borte fra markedet. Har trålet noen nettbutikker og finner det ikke. Noen som har andre alternativer? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Du kan jo f.eks ta en søkerunde på de forskjellige lydkort produsentene sine sider å se etter drivere med støtte for DOS ? Evt legge inn annonse på bruktmarkedet.. Lenke til kommentar
Knight_ospr Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Bruk Vdmsound, du finner det her: http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/ Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Du finner nok garantert et bra lydkort på ebay eller qxl. Skal du snekre sammen en god, gammel Pentium-maskin, kan jeg anbefale et Gravis Ultrasound MAX til musikk og et SB16 til lyder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå