gik Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har Asus A7N8X - XP3000+ og GlacialTech vifte opp til XP3200+. Har oppdatert BIOS, samt bytta viftekontakt. Sjekka CPU temp i bios og der ligger den på 68 C, er ikke dette veldig høyt, den har vært oppi 71 C Takk for alle svar Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 har du brukt kjølepasta? Lenke til kommentar
gik Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 ja selvfølgelig, systemet var nytt i januar og har bygget det sammen selv Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har Asus A7N8X - XP3000+ og GlacialTech vifte opp til XP3200+. Har oppdatert BIOS, samt bytta viftekontakt. Sjekka CPU temp i bios og der ligger den på 68 C, er ikke dette veldig høyt, den har vært oppi 71 C Takk for alle svar Har du noe gjennomtrekk i kabinettet? Isåfall så kan du prøve å åpne sidedøren og se om tempen går ned Lenke til kommentar
gik Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 jeg tar av døren hver gang jeg bruker pc"en og setter døren på når jeg slår den av for å forhindre støv, har i tillegg en kabinett vifte som står rett over CPU"en Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Da er det enten en a: dårlig kjøler, B: dårlig kontakt mellom kjøler og cpu c: noe feil med temperatur dioden din. Den ligger under cpu. Lenke til kommentar
gik Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Okay, takker, for det skal vel normalt ikke ligge på 68 C?? Kunne jo nesten meldt meg på en annen topic her Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Okay, takker, for det skal vel normalt ikke ligge på 68 C?? Kunne jo nesten meldt meg på en annen topic her Prøv å legg på et nytt lag med kjølepasta også ta på kjølern på nytt. Denne gangen se om den sitter sikkelig inntil Å nei, det er ikke normalt med 68 grader i pcen Endret 13. april 2004 av petter'n Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Om du har vært uforsiktig med monteringa, kan det hende at du knuste kjerna. om det er en liten skade i det hele tatt på den og den fungerer, så gir den fra seg mye mer varme enn vanlig. Lenke til kommentar
gik Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Det kan godt hende, for den funker ellers fint, bortsett fra dette problemet, alt skal være montert korrekt da jeg har gjort det noen ganger før, men ikke vært borti dette før og ville høre andres erfaringer om dette Lenke til kommentar
hart Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Når du tar av kjøleren, sjekk at du har satt den rett vei.. På den socketen som AMD bruker er det fint mulig å sette den 180° feil på, og da treffer kun kjøleribben den ene kanten av kjerna og varmeledningen blir dertil dårlig.. så den temperaturen du opplever kan være en følge av dette. Linker til en guide for rett orientering av kjøleribbe på AMD. http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty..._docs/23986.pdf Lenke til kommentar
gik Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 hmm. rare greier, jeg får prøve å legge litt pasta på når når jeg kommer hjem fra jobben, plagsomt dette her, går vel utover ytelsen på prossesoren også??? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 hmm. rare greier, jeg får prøve å legge litt pasta på når når jeg kommer hjem fra jobben, plagsomt dette her, går vel utover ytelsen på prossesoren også??? Om det går utover ytelsen veit jeg ikke, men du burde passe på. Pga dø punktet er 85 grader Lenke til kommentar
atlef Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Kjøp deg en ny kjøler som har kopperkjerne, har selv dårlig erfaring med Glacialtech. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå