TLZ Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har hørt litt funk, men eg finner ingen ny funk. Er det ingen som lager dette lenger? Eg ser jo at det er noen som strør bitte litt funk i musikken sin (Rage Against The Machine fks.), men har ikke hørt om noe aktive reinspikka funk musikere. Noen som har anbefalinger, trenger ikke være nytt. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jazz-funk? Miles Davis "Bitches Brew" Herbie Hancock "Thrust" Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Du kan jo sjekke ut det disse bassistene har gjort: Marcus Miller Stanley Clarke Victor Wooten Steve Bailey Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 God gammel funk: Betty Davis Parliament og Funkadelic (og alt George Clinton og Bootsy Collins har gjort utenom disse to gruppene) James Brown Marva Whitney Lyn Collins Politicians feat McKinley Jackson Chairmen of the board - "Skin I'm in" (album) Mange fete funk låter ble spilt inn av soulartister som ikke lagde så mye funk til vanlig. Eller av band og artister som bare ga ut et par singler (som f.eks. Dynamic Corvettes). Lytt også litt på det som er lagt ut på Funk45.com Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Hmm... Kommer ikke på noen artister som bare lager funk. Men de kuleste og mest funky låtene jeg vet om må være: 1. Blood Sweat and Tears - What Goes Up (Groovet er råkult, men sangen blir vel langstrakt og ensformig). Dette må være nummer en på funky groove. 2. Average White Band - Pick Up The Pieces. Den beste rent teknisk. 3. De fleste Tower of Power låter. Særlig "Souled Out" og "Soul With A Capital 'S'". Endret 17. april 2004 av jonpet55 Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hørte nettopp på den nye fra Prince -> Musicology. Der har du reinspikka funk. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Oppdaget nettopp et navn som tidligere har gått meg hus forbi: (Hamilton) Bohannon. Fet 70-talls funk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå