Andersgh Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Noen som har noe innputt på hvilken ADSL leverandør en bør velge, og hvorfor? Jeg har i dag en D-link 614 + som jeg ønsker på fortsette å bruke. Hvilken løsning for oppkobling fungerer best sammen med denne? Hvor får man den mest satabile linja, best brukerstøtte osv? Glad for all innputt. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Når det gjelder stabilitet, så er det nesten hipp som happ. Det er ingen generelle regler som sier at en leverfandør er bedre enn en annen. Stabilitetsproblemer er uansett et lokalt problem, så hvis noen her sier at han har ustabil linje fra NGT, er ikke dette det samme som at du får ustabil linje fra dem. Jeg har forøvrig Tele2 og er fornøyd med dem. Ikke hatt noen brudd enda og hastigheten er som den skal være (Men det er fortsatt ikke det samme som at du får en stabil linje fra dem) Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har Telenor. Stabilt som fjell, men uploadhastigheten er et sorgens kapittel. Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) jeg har kvalito dritt pakke. nå har mtulink tatt over fortsatt dritt aldri!!!!!kjøp mtulink /kvalito adsl ca 1 feil hver dag har fått 175 mail om problemer med nettet Endret 13. april 2004 av 1G FSB Lenke til kommentar
salif Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 jeg har kvalito dritt pakke.nå har multilink tatt over fortsatt dritt Det heter mtulink og ikke multilink. Det har vært mye problemer med stabiliteten på linjene dems men de jobber med å flytte over til et nytt og mer stabilt nett. Jeg er ingen ekspert på området så hva dette innebærer vet jeg ikke noe om. Tilbake til emne i tråden; selv ville jeg valgt NGT (om de leverer linje der du bor) directconnect er et nytt selskap som jeg tror kan være et bra alternativ men styr unna tiscali Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har ngt. Kjempefornøyd Stabilet, god ut hastighet. Har ikke hatt noen problemer med det. Og har hatt det i et år nå. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Eg har Catch og har vore kjempefornøgd sidan første dag, har ikkje hatt noken problem som eg kan komme på. Lenke til kommentar
endre84 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 http://www.itavisen.no/art/1302812.html Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 De fleste leverandører er gode sålenge linjen er stabil og oppe. Da er det bare pris/hastighet som gjelder. Forskjellene viser seg hvis du har uflaks og det oppstår problemer slik at du er avhengig av kundeservice for å få hjelp, og da er det stor forskjell på leverandørene. Så det spørs egentlig hvor mye du er villig til å betale ekstra for god kundeservice eller om du vil gamble på at du får en stabil linje... Som alltid ellers får du det du betaler for! timtowtdi Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har telenor og kundestøtten er kjempegod, det er også forbindelsen. Det å ha en god Ul bryr meg ikke så jeg klarer meg fint uten det Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 støtter routeren pppoe? hvis ikke så er ikke telenor en mulighet Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 jeg har tiscali er fornøyd med dem selv om prisen er blitt stivere en telenor sin så jeg vurderer å bytte i det bindings tiden min er ferdig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Telenor er veldig stabilt, har hatt 2 timer nedetid på mi linje siden september, og da var det dokumentert linjefeil over hele akershus. Kundeservice er det heller ingen andre som måler seg med, man kommer gjennom etter noen få minutter/sekunder eller kan bruke online kundeservice, som er en slags IRC-chat man logger inn på, og får hjelp direkte av en konsulent. Lenke til kommentar
knugentheknig Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Heisann Anders! Dersom jeg får vite hvor i landet du holder til, altså kommune og sted og gjerne en adresse så kan jeg se om jeg ikke kan finne ut hvem som har mest stabil løsning der hvor du holder til. Lenke til kommentar
kblues Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Vi får levert ADSL fra Monet.no den 15/05-04. Pris : 399,- pr.mnd. 1000/250 Lenke til kommentar
reybr Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Heisann Anders! Dersom jeg får vite hvor i landet du holder til, altså kommune og sted og gjerne en adresse så kan jeg se om jeg ikke kan finne ut hvem som har mest stabil løsning der hvor du holder til. Bare for å være nysgjerrig, men hvordan er det du sjekker det? Lenke til kommentar
Andersgh Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Heisann Anders! Dersom jeg får vite hvor i landet du holder til, altså kommune og sted og gjerne en adresse så kan jeg se om jeg ikke kan finne ut hvem som har mest stabil løsning der hvor du holder til. Jeg bor i Fredrikstad Myråsen 1 F 1621 Gressvik Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 støtter routeren pppoe? hvis ikke så er ikke telenor en mulighet Det var før i verden. Hvis du velger det nye Thomsom 510i ADSL modemet som Telenor leverer, og som har innebygget ruter, spiller det ingen rolle, da den sørger for at forbindelsen er oppe hele tiden. Lenke til kommentar
knugentheknig Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Det som er sikkert er at kun Telenor Networks har egen infrastruktur der du bor. Da står du igjen med følgende aktuelle leverandører(det finnes noen til, men de er ikke interessante): Bluecom Direct Connect MTU Link Tele2 Telenor Tiscali Ut av disse kan jeg ikke anbefale Tele2 eller Tiscali på grunn av den genrelle erfaringen min med deres kundeservice. MTU Link er også usikre om dagen grunnet omstruktureringer internt. Da står du igjen med Telenor, Direct Connect og Bluecom. Når det gjelder kvaliteten på produktene så er de relativt jevnbyrdige, men jeg holder en liten knapp på Bluecom. Bluecom er også den eneste av disse aktørene hvor man kan få endret prisen man betaler i løpet av bindingstiden, så da er man sikret å ha en konkurransedyktig pris også om noen måneder selv om du har bundet deg opp for et år. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvorfor er Bluecom den eneste som du får endret prisen hos? Da Telenor endret prisen, gjalt det for alle kunder, og Tele2 lover å alltid være billigere enn Telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå