Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste ADSL tilbyder


Anbefalte innlegg

Noen som har noe innputt på hvilken ADSL leverandør en bør velge, og hvorfor?

 

Jeg har i dag en D-link 614 + som jeg ønsker på fortsette å bruke. Hvilken løsning for oppkobling fungerer best sammen med denne?

 

Hvor får man den mest satabile linja, best brukerstøtte osv?

 

Glad for all innputt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder stabilitet, så er det nesten hipp som happ. Det er ingen generelle regler som sier at en leverfandør er bedre enn en annen. Stabilitetsproblemer er uansett et lokalt problem, så hvis noen her sier at han har ustabil linje fra NGT, er ikke dette det samme som at du får ustabil linje fra dem.

 

Jeg har forøvrig Tele2 og er fornøyd med dem. Ikke hatt noen brudd enda og hastigheten er som den skal være (Men det er fortsatt ikke det samme som at du får en stabil linje fra dem)

Lenke til kommentar
jeg har kvalito dritt pakke.

nå har multilink tatt over

 

fortsatt dritt

Det heter mtulink og ikke multilink. :yes: Det har vært mye problemer med stabiliteten på linjene dems men de jobber med å flytte over til et nytt og mer stabilt nett. Jeg er ingen ekspert på området så hva dette innebærer vet jeg ikke noe om. Tilbake til emne i tråden; selv ville jeg valgt NGT (om de leverer linje der du bor) directconnect er et nytt selskap som jeg tror kan være et bra alternativ ;) men styr unna tiscali :thumbup:

Lenke til kommentar

De fleste leverandører er gode sålenge linjen er stabil og oppe. Da er det bare pris/hastighet som gjelder. Forskjellene viser seg hvis du har uflaks og det oppstår problemer slik at du er avhengig av kundeservice for å få hjelp, og da er det stor forskjell på leverandørene. Så det spørs egentlig hvor mye du er villig til å betale ekstra for god kundeservice eller om du vil gamble på at du får en stabil linje...

 

Som alltid ellers får du det du betaler for!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Telenor er veldig stabilt, har hatt 2 timer nedetid på mi linje siden september, og da var det dokumentert linjefeil over hele akershus. Kundeservice er det heller ingen andre som måler seg med, man kommer gjennom etter noen få minutter/sekunder eller kan bruke online kundeservice, som er en slags IRC-chat man logger inn på, og får hjelp direkte av en konsulent.

Lenke til kommentar
Heisann Anders! Dersom jeg får vite hvor i landet du holder til, altså kommune og sted og gjerne en adresse så kan jeg se om jeg ikke kan finne ut hvem som har mest stabil løsning der hvor du holder til.

Bare for å være nysgjerrig, men hvordan er det du sjekker det?

Lenke til kommentar
støtter routeren pppoe? hvis ikke så er ikke telenor en mulighet

Det var før i verden. Hvis du velger det nye Thomsom 510i ADSL modemet som Telenor leverer, og som har innebygget ruter, spiller det ingen rolle, da den sørger for at forbindelsen er oppe hele tiden.

Lenke til kommentar

Det som er sikkert er at kun Telenor Networks har egen infrastruktur der du bor. Da står du igjen med følgende aktuelle leverandører(det finnes noen til, men de er ikke interessante):

Bluecom

Direct Connect

MTU Link

Tele2

Telenor

Tiscali

 

Ut av disse kan jeg ikke anbefale Tele2 eller Tiscali på grunn av den genrelle erfaringen min med deres kundeservice. MTU Link er også usikre om dagen grunnet omstruktureringer internt. Da står du igjen med Telenor, Direct Connect og Bluecom. Når det gjelder kvaliteten på produktene så er de relativt jevnbyrdige, men jeg holder en liten knapp på Bluecom. Bluecom er også den eneste av disse aktørene hvor man kan få endret prisen man betaler i løpet av bindingstiden, så da er man sikret å ha en konkurransedyktig pris også om noen måneder selv om du har bundet deg opp for et år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...