Arsenal_RULES Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hallo Skal kjøpe Aladin Advance 64 Modchip, er det vanskelig å lodde chipen på eller, kan jeg gjøre det selv, uten noe frykt for å ødelegge hele Xbox'en??? Noen som har noen nyttige linker? Håper på seriøse tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har du loddet noe før? Hvis du aldri har tatt i en loddebolt før anbefales det å overlate til noen som kan det. Har du loddet før er det ikke noe problem, hold deg bare unna loddeboltene til 49,- fra Rema. De holder ikke mål. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Har ikke loddet før, men det kan da ikke være så vanskelig! Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) hei, hvis du har aldrig loddet før og har tenkt og gjøre det selv, kan du jo ta en titt på overklokking.no sin lodde guide http://www.overklokking.no/guides/loddeguide/index.html edit:hvis du ikke har guide til din chip finner du sikkert noe her: http://www.digistore.no/storefront.php?page=newsb&id=3 Endret 13. april 2004 av _Finch_ Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Etter å ha sjekket linken din, finch tror jeg ikke jeg skal modde selv... Det så ganske vanskelig ut! Hvor mye må jeg betale for å få den moddet når jeg har allerede har kjøpt chip??? ( Så i Bt i går, å der var det en som gjor det for 800 kr, det var dyrt!!! ) Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Kjøp loddefri Xecuter 2.3 lite/pro chip isteden kanakje? Det er bare en skrue og så står det kontakt "pegs" som treffer punktene som skal kobles istedenfor å lodde. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Executer 2,3 funker like godt som Aladin... Hvor mye koster den da? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Ca 500 Aladdin er vist bare en billigchip, men den funker. Se www.unlock.no Jeg leter etter billig Xecuter 2.3 lite/pro + chip, kan si fra hvis jeg finner noe. (+ Betyr vist at chip'en er lodde fri) Endret 13. april 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Alladin funker som bare det den. Har loddet inn en hel masse av disse og alle funker helt fint. Hvorfor folk betaler en hel masse for overhypa chipper fatter jeg ikke. Så og si alle chippene har de samme funksjonene. Executer 2.3 koster rundt 500,- Alladin koster det samme med innlodding og programvare installert. Ikke tvil hva jeg hadde valgt...... Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) The Console Corner selger Executer 2.3 til 200 NOK. De sender til og med pakken som "gift" slik at du slipper å betale moms pga 200 grensa. Executer 2.3 har bare noen få loddepunkter som de fleste fint kan klare å lodde. Kompisen min visste ikke hvordan en loddebolt så ut engang før han lodda sin xbox og det gikk helt fint. Endret 13. april 2004 av oifind Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Sitter på console corner og vipper mellom Xecuter pro og lite hehe, klarer ikke bestemme meg Jeg er ganske flink til å skru og mekke på småting så litt lodding bør gå bra, og da koster det liksom 400,- å enten kjøpe Aladdin å få chip og lodding gjort eller Xecuter og ta loddinga selv... Bør jeg ta pro eller lite det er det største spørsmålet, blir nok ikke å bestille akkurat nå men trenger tid for å bestemme meg og vil ha tips. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Oifind, du mener altså at det går fint og lodde, aladin 64 modchip, uten NOE erfaring??? Akkurat som kompisen din, har jeg ikke peiling hvordan en loddebolt ser ut, men en venn av meg, sa han hadde en! Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Det er jo passe trist hvis du kverker xboxen da men...Fins jo reservedeler hehe blir bare litt dyrere enn beregnet. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg har ingen erfaring med Alladin Advance chippene, men etter det jeg har hørt er de også relativt greia å installere. Executer 2.3b lite og pro har akkurat samme funksjon. Den eneste forskjellen er (bortsett fra prisen) at pro har plass til flere bioser, og du har muligheten til å flashe den fra datan. Dette vil de fleste uansett ikke ha noe nytte av. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Hvis du leiter lenge, cirka hvor billig kan du få noen folk til å modde chippen for deg??? Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Tror ikke du kan regne med å få det billigere enn 500,- ink. alt. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Dette er jo alternativene dine... Tør lodde, men vil ha det BILLIG: Aladdin 64/Advance + Tør lodde og har litt penger: Xecuter 2.3b Lite/Pro Tør du IKKE lodde selv og får ikke tak i hjelp: Xecuter 2.3b Lite + Får du hjelp, velg mellom Xecuter og Aladdin (Etc.) (Edit: La til Etc så ikke noen skulle hakke løs på meg, det er jo ikke de eneste bra chip merkene på jorda) Endret 15. april 2004 av Hoax Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Får du det ikke billigere 500 kr... Det er dyrt spør du meg! For folk som meg som ikke har så mye penger, er det skjipt og betale 500 kroner ekstra, etter at du har brukt 350 kr på chip... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 I nøden spiser fanden fluer (alternativt: lodder xbox-chippen sin selv). Lenke til kommentar
StiSor Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Dersom du tar deg god tid, øver litt på forhånd på noe gammelt utstyr du har liggende, så er ikke loddinga så vanskelig! Hadde ikke rørt en loddebolt på 10 år jeg da jeg installerte min x2lite. Leste først alt jeg kunne finne om tips om installering, øvde på ett gammelt lydkort, og loddinga gikk stort sett uten problemer. Dette er nå snart halvannet år siden, og chippen virker den dag i dag den. Eneste jeg har gjort inni maskinen i ettertid er bytte av harddisk, og innstallert bryter for Live! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå