Gå til innhold

Lys bilder scanner.. hva må jeg kjøpe

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

eg veit ikke att dette er direkte rette plassen for dette spørsmål, men eg prøver alikvell. Min min onkel har tusen vis av lys bilder som han skulle ha hatt over på PC. Fins det noen spesiell scanner for lysbilder og kanskje negativer. eg veit att det finns vanlige scannere som kan klare dette, men eg vil ha det best mulig. kva koster ein slik, og kor mye arbeid er det med dette.!!!

Kan noen hjelpe min onkel og meg....

PÅ forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Problemet du beskriver er sikkert kjent for mange. 1000-vis av lysbilder og negativ. Canon scannerne nevnt i første svar er et alternativ. Finnes tilsvarende fra flere andre, bl.a. Nikon.

Spørsmålet er imidlertid om du virkelig ønsker å bruke så mye tid som det kreves for scanning i "best mulig" kvalitet. Det går fort 5-10 minutter per bilde, spsielt ved scanning av negativer og enkle lysbilder, litt enkel justering av hvert bilde.

Nikon har et alternativ for batch scanning av monterte lysbilder. Det er en mulighet hvis du bare vil ha bildene inn uten å optimalisere hvert enkelt, men det er også et dyrt produkt, regn med 15.000,- til 20.000,-.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest mafister

ok.... trur ikke min onkel har tenkt å legge så mye som 15 - 20 tusen for dias scanner... nå har han bare ein pentium 2 450mhT data... trudde det kunne vert ein god scanner for ca 5000. tusen..., men ska sjekke opp Canon side. Takk for tipset. Det var godt att man fekk ei side om dette, trur ikke eg er aleina om dette, det er vel bare mange " som sitt på gjerdet " og venter :smile:

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hei, Se evt. nærmere på en Minolta Dual Scan 2, som ligger på ca 4-5000 kr. 2820dpi oppløsning. Har fått OK kritikker, søk evt. på nettet etter disse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...