Itw Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Hei. Jeg skal ha ny ram og da lurer jeg på om jeg får noe mere ytelse ut av 400mhz ram enn 333mhz? Var hos en kar her om dagen som sa att jeg ville få dårligere ytelse siden jeg har amd og derfor burde ha 333mhz i min maskin i stede? er det tilfelle? Han babla noe om att cpu'en ikke kjørte samme hastighet som ramen da, og derfor ble det dårligere med 400mhz ram? Noen som har noen ram og anbefale meg? spec: amd athlon xp 2600 abit an7 radeon 9800pro om det har noe og si da... Bruker maskinen min mest til spilling, og tenkte att jeg skulle ha 1024mb ram og skal bruke en ca 2500 på det.... Men vet dere av biligere ram som funker bra med min maskin så gjerne... Har dual noen stor betydning for meg? På forhånd tusen takk for svar:) Endret 13. april 2004 av Itw Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 hvis du ikke skal overklokke får du ikke mer ytelse av å ha 400 ddr. da går du heller for 333 med rask ms Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 tja overklokke er jo altid en mulighet... Vil bare ikke att ramen skal være det svake leddet i så fall... Men hva får jeg mest ytelse av? 333 eller 400? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Tror ikke det er allverdens forskjell i ytelsen på de to ram typene på ditt system. 3200 ram er vel å foretrekke med tanke på overklokking og framtidig oppgradering. Jeg har samme system som deg (almost ) og jeg har 3200Ram som funker fint både på 333MHz og 400MHz FSB Endret 13. april 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Min Cpu er en Amd Xp 3200+ orginalt med 400 så den må jo ha det. Men alle AMD Barton Identiske like de skulle kunne kjøre som en Xp 3200+. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Kjøp DDR 400 du. Poenget for å få god ytelse er å kjøre minne og fsb synkront for lavest mulig latency. Kjører du en ddr400 brikke på 333, kan du sannsynligvis sette timingene ganske lavt, og få god ytelse der. Skal du overklokke, kan du gjøre det og fremdeles kjøre synkront uten at minnet stopper deg med det første. Prisforskjellen er minimal mellom 400 og 333, så valget er enkelt. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Oki går for 400 da, men hører jo att folk sier att dual ikke gir noen bedre ytelse til amd... fakta? Så trenger jeg dual? Noen som har ett ram merke om anbefale? Vurderer kingston men det skal sies att har ikke mye peil på ram så... All hjelp taes i mot med STOR takk! Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) hvis du ikke skal overklokke får du ikke mer ytelse av å ha 400 ddr. da går du heller for 333 med rask ms ikke post om du ikke vet hva du snakker om,takk. PS: Det heter timings. til trådstarter. om du skal klokke-->DDR400 om du skal kjøre default --->DDR333 du må tenke FSB. Om CPUen din kjører 333, så skal du ha DDR333. om du klokker litt, så klokker du RAMen (ikke nødvendighvis da, men uansett). Ikke alle 333 RAM brikker klarer DDR400 for å si det sånn. Da er det best å kjøpe DDR400 RAM. Jeg hadde FSB333 CPU, og klokket denne til 400 ( HK liker ikke alt over 400 ). jeg kjøpte da Twinmos 2x512 DDR400 RAM. Hvis du skal ha bra ytelse, kjøper du Corsair TWINX-3200LL (DDR400) Edit: Så at du spurte etter merke anbefallinger. Mine anbefallinger er OCZ, Twinmos og Corsair. ikke tenk på noe annet Endret 13. april 2004 av MrLeftfield Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Tja Corsair TWINX-3200LL kosta ca 4000kr, og er glad i pc med futt i men det får da være grenser... beregna ca 2000-2500 på ram... noen anbefalinger i den prisklassen? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Oki går for 400 da, men hører jo att folk sier att dual ikke gir noen bedre ytelse til amd... fakta?Så trenger jeg dual? takk! Til AMD gir dual minimalt med ytelsesforbedring. Man får en minnebåndbredde som langt overstiger eksternbus for prosessor, og dermed vil siste være en flaskehals som gjør at man ikke får utnyttet båndbredden godt nok. Etter min mening er det ikke noe poeng å legge penger i dual på et slikt system. Som et apropos var det jo lite å hente på dual-oppsett med tidlige intel-systemer også (Granite Bay-chipsettet). Her fikk man samme problemet. På dagens P4-systemer matcher 2x400mhz minne fint til 800 mhz fsb, og det er faktisk en forutsetning å kjøre dual for at systemet skal yte optimalt. Men det er en annen historie . Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Oki tusen takk der fikk jeg avklart det:) Men han jeg hadde snakka med er han på jordet eller car det noe i det han sa? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 noen som har en type ram og anbefale til den prisen? egne erfaringer? Og har ikke skjønt helt det med cpu mhz og ram mhz må de være like? Siden cpu'en min er 333mhz kan jeg da kjøre 400mhz ram på den? Eller er det bare bedre og kjøpe 400mhz ram og klokke den ned vist det, er sånn att hastigheten må være lik? Er jo ikke store forskjellen i pris som nevt oven for... Men kan noen være så snill og forklare det med cpu mhz og ram mhz.... om de må være lik eller ei...? og hvorfor... Lurer ganske mye på det så.... På forhånd tusen takk Lenke til kommentar
Purify Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Oki tusen takk der fikk jeg avklart det:)Men han jeg hadde snakka med er han på jordet eller car det noe i det han sa? Han er inne på noe, absolutt. XP kjører jo bare på 400MHz FSB... Forøvrig forslår jeg at du kjøper disse. Det er Dual Channel, noe du egentlig ikke trenger, men det er ganske vanskelig å finne kvalitetsram til en billig penge nå for tiden... De overskrider også prisgrensen din med ca. 4-500 kroner, men det får du heller tåle Lykke til! Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Oki tusen takk der fikk jeg avklart det:)Men han jeg hadde snakka med er han på jordet eller car det noe i det han sa? Han er inne på noe, absolutt. XP kjører jo bare på 400MHz FSB... Forøvrig forslår jeg at du kjøper disse. Det er Dual Channel, noe du egentlig ikke trenger, men det er ganske vanskelig å finne kvalitetsram til en billig penge nå for tiden... De overskrider også prisgrensen din med ca. 4-500 kroner, men det får du heller tåle Lykke til! Ja, er enig at du burde satse på disse. Raske kvalitets brikker... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Tusen hjertlig:) Joa det var ikke så ille pris for ram det så Skal bestille de jeg! Tusen takk for svarene da.. la det inn ca kl 10 i dag og venta spent på hvordan jeg skal bestille, men nå vet jeg så tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå