[^FLeX^] Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 5 min før jeg skal dra ifra TG så låser seg maskinen. Booter den men ikke noe annet en power og hdd lys er igang, men hdd lyset slokker etter en kort stund. Ingen signaler til skjermen. Jeg har plukket ut alt av maskinen. Reset'et BIOS med jumper og batteri. Reseat på minne, cpu, vga osv osv... Det jeg lurer litt på er: Piper Abit IC7-MAX3 hvis minne og eller CPU ikke sitter i maskinen? Ettersom det ikke er noe forskjell hva jeg enn gjør så misstenker jeg at hovedkortet har gått føyka. Har prøvd med en annen PSU også. -- Mvh Christian Hedström Lenke til kommentar
[^FLeX^] Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Vil bare nevne at jeg nå har prøvd CPU på en annen maskin og det fungerer 100%. Har prøvd med annet vga, en og en minnebrikke og annen PSU. Konkluderer dette med at hovedkortet faktisk er ødelagt. Sendt tilbake hovedkortet til Datorbutiken.com så får vi se hvor lang tid det tar før jeg får et nytt. -- Mvh Christian Hedström Lenke til kommentar
fAight Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Så fint at du fant det ut det selv. Si ifra hvis alt ordner seg Lenke til kommentar
[^FLeX^] Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Da har jeg fått tilbake hovedkortet ifra Datorbutiken.com Fra de fikk kortet til det var sendt tilbake gikk det under en uke. Feilsøking var: Testet hovedkort, No POST, hovedkort defekt, sendes nytt på garanti. Fick tilbake esken i posten, åpnet og fant at alle kabler var de samme som jeg hadde sendt. Tok opp hovedkortet og så at det ikke var 100% nytt. *Grøss* Tenk om de har rota og sendt tilbake det gamle hovedkortet. Jeg tenker jeg måtte teste det uansett og setter igang og bare venter meg at det ikke kommer til å funke. Noe forbannet... Fyrer opp og jaggu så booter maskinen. Sjekker serienumret med det på esken og finner da at det ikke er samme kort, men det er ikke et helt nytt et heller. Antagelig noe som har blitt testet grundig hos dem eller hos Abit og fått ok. Setter alt på plass så grundig som mulig og starter maskinen, alt ser ut til å fungere. Har ikke begynt å klokke opp igjen enda, men det skjer ikveld eller imorgen. Forhåpentligvis så funker alt 100% og det viser seg at hovedkortet de har sendt er helt topp. Oppsummering: Hovedkortet gikk føyka. Sendte det til datorbutiken.com (betalte frakt selv) Under en uke var et hovedkort på vei tilbake på garanti. Fikk det nye som egentlig ikke var nytt. Det fungerer. Håper det ikke blir mer problemer nå, det orker jeg ikke. Jeg er fornøyd, datorbutiken.com har gjort det bra så langt. -- Mvh Christian Hedström Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå