Gå til innhold

ATI X800 spesifikasjoner

Anbefalte innlegg

Ehhm... Alle eg kjenner med ATi klager over den dårlige TV-ut'en dei har på sine kort. To av dei hadde i tillegg nvidia før, som dei då hadde masse større hell med under tv-ut. Vil sei at nView og nvidia-drivere holder en langt høgre standard enn ati-drivere. Dessuten har nvidia vist evne til å rette opp flause-kort med drivere, som er ganske bra viss du nettopp har kjøpt et. Og viss det ikkje er et flausekort får du bedre ytelse. Og ja, eg er litt nvidia-fan, men sjølsagt vil eg at det skal vere konkurranse, ser i alle fall ut som om ati trenger det sånn som dei skyter prisane i været i forhold til nvidia.

personlig har jeg opplevd det som vanskeligere med nvidia og tv-ut, men smaken er som baken, delt i to...

ati har tidligere fått masse skryt for bra tv-utgang og de skuffer ikke meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jo, ti4600 hadde konkurranse fra 9500

Nei, det er feil. 9500 kom samtidig som 9700 kortene... Antar at du mener 8500?

nope, ti4600 kom bare litt før... men 8500 var da forlengst utdatert omtrent

Se på dato... les litt av artikkelen

ATI Ships RADEON™ 9500 PRO Within Weeks of Launch

Riktig at 8500 var utdatert, men som dokumentene her sier så kom ikke 9500 før over et halvt år etter ti-4600

Lenke til kommentar

Nei, det er feil. 9500 kom samtidig som 9700 kortene... Antar at du mener 8500?

nope, ti4600 kom bare litt før... men 8500 var da forlengst utdatert omtrent

ti4600 kom lenge før 9500 og 9700...

kom ikke så lenge etter 8500 :yes:

Lenke til kommentar

Det nye ti-4600 ?? Ti-4600 hadde ingen konkurrerende kort fra ATI , så det tviler jeg på. Eneste konkurent det kortet hadde var Geforce 3 Ti-500 fra samme leverandør.

Håper at begge produsenter kommer med kongekort denne gangen . Selv har jeg bklitt overbevist av ATI , blandt annet på grunn av den gode kvalitetten på TV ut og hvor mye enklere det er å bruke denne funksjonen hos ATI enn hos Nvidia. Men jeg har hatt Nvidia kort før og ser ikke bort fra at jeg kan kjøpe det igjen , hvis kortene er mye bedre på ytelse/pris enn ATI kortene er .

De som tjener på en agressiv krig mellom 2 store dataleverandører er alltid kundene !! Hurra !!!

Ehhm... Alle eg kjenner med ATi klager over den dårlige TV-ut'en dei har på sine kort. To av dei hadde i tillegg nvidia før, som dei då hadde masse større hell med under tv-ut. Vil sei at nView og nvidia-drivere holder en langt høgre standard enn ati-drivere. Dessuten har nvidia vist evne til å rette opp flause-kort med drivere, som er ganske bra viss du nettopp har kjøpt et. Og viss det ikkje er et flausekort får du bedre ytelse. Og ja, eg er litt nvidia-fan, men sjølsagt vil eg at det skal vere konkurranse, ser i alle fall ut som om ati trenger det sånn som dei skyter prisane i været i forhold til nvidia.

Jeg var Nvidia fan lenge , og hadde for eksempel Geforce 3 Ti-200 tidligere. Når jeg skulle erstatte det kortet , testtet jeg Geforce 4 Ti-4800 og Radeon 9700 . Geforce 4 kortet klarte ikke en gang å vise TV bilder på TV en min , noe Geforce 3 kortet klarte .

I tillegg klarer Radeon 9700 kort å vise film på både PC monitor og TV samtidig , mens Ti 4800 kortet måtte fortelles via "Primary display" hvilken skjerm jeg ville se filmen på . Det oplevde jeg som svært tungvint.

Jeg vet ikke hvordan dette gjøres på FX serien , men Ti - 4xxx serien overbeviste ikke. !!

Jeg har da testet disse og ATI Radeon hadde en bedre løsning for å få bilder på TV , og bedre kvalitet på dette bildet . Kan defor annbefale det . Synes oxo at driverene er svært lette å finne fram i og bedre enn Nview på mange måter . Eneste jeg har sett at Nvidia er bedre på er hvis du har koblet på 2 PC-skjermer . Der har ATI en del å lære .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Byttet fra Nvidia til ati for litt siden, har enda ikke fått tv-ut till å funke som den skal, dvs den gir meg sort skjerm på monitor fra jeg booter til jeg er kommet i windows, får også striper på tv når jeg ser film via pc...

Hadde aldri problem med Nvidias tv-ut

Blir prisen bra så skal iallefall jeg ha Gf 6800

Vurderes solgt: Sapphire Radeon 9800 Pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...