Gå til innhold

ATI X800 spesifikasjoner

Anbefalte innlegg

Ser ut som Nvidia ligger best ann for meg. Bedre specs og billigere pris, hvis man sammenlikner x800pro og GF6800

Jeg synes det ser bra ut ! Hvis du sammenlikner Radeon 9800XT med Nvidia 5950 , er speksa til Nvidia overlegne , men 9800XT er alikevel bedre. Og speks til X800 Pro har høyere klokkefrekvens vå VPU - 500 på X800 mot "opptil 400" på 6800 til Nvidia , og "Over 400 " på 6800 Ultra .

feil?? Etter at gffx 5950 fekk nye drivera (og fx5900), holder disse korta like godt nivå som 9800-kort.

Du kan dessuten ikkje sammenligne sånn, det blir feil. Mhz=ytelse kan ikkje brukast for å sammenligne dei to nye korta. Dette burde man ha lært fra fx5800-floppen.

Nvidia har også skifta navn, det betyr ny brikke med nye muligheter, lite trulig at samme feilen skjer igjen. Har trua på at det kan bli en ny Ti4600-tid.

Det nye ti-4600 ?? Ti-4600 hadde ingen konkurrerende kort fra ATI , så det tviler jeg på. Eneste konkurent det kortet hadde var Geforce 3 Ti-500 fra samme leverandør.

Håper at begge produsenter kommer med kongekort denne gangen . Selv har jeg bklitt overbevist av ATI , blandt annet på grunn av den gode kvalitetten på TV ut og hvor mye enklere det er å bruke denne funksjonen hos ATI enn hos Nvidia. Men jeg har hatt Nvidia kort før og ser ikke bort fra at jeg kan kjøpe det igjen , hvis kortene er mye bedre på ytelse/pris enn ATI kortene er .

De som tjener på en agressiv krig mellom 2 store dataleverandører er alltid kundene !! Hurra !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som Nvidia ligger best ann for meg. Bedre specs og billigere pris, hvis man sammenlikner x800pro og GF6800

Jeg synes det ser bra ut ! Hvis du sammenlikner Radeon 9800XT med Nvidia 5950 , er speksa til Nvidia overlegne , men 9800XT er alikevel bedre. Og speks til X800 Pro har høyere klokkefrekvens vå VPU - 500 på X800 mot "opptil 400" på 6800 til Nvidia , og "Over 400 " på 6800 Ultra .

feil?? Etter at gffx 5950 fekk nye drivera (og fx5900), holder disse korta like godt nivå som 9800-kort.

Du kan dessuten ikkje sammenligne sånn, det blir feil. Mhz=ytelse kan ikkje brukast for å sammenligne dei to nye korta. Dette burde man ha lært fra fx5800-floppen.

Nvidia har også skifta navn, det betyr ny brikke med nye muligheter, lite trulig at samme feilen skjer igjen. Har trua på at det kan bli en ny Ti4600-tid.

Det nye ti-4600 ?? Ti-4600 hadde ingen konkurrerende kort fra ATI , så det tviler jeg på. Eneste konkurent det kortet hadde var Geforce 3 Ti-500 fra samme leverandør.

Håper at begge produsenter kommer med kongekort denne gangen . Selv har jeg bklitt overbevist av ATI , blandt annet på grunn av den gode kvalitetten på TV ut og hvor mye enklere det er å bruke denne funksjonen hos ATI enn hos Nvidia. Men jeg har hatt Nvidia kort før og ser ikke bort fra at jeg kan kjøpe det igjen , hvis kortene er mye bedre på ytelse/pris enn ATI kortene er .

De som tjener på en agressiv krig mellom 2 store dataleverandører er alltid kundene !! Hurra !!!

jo, ti4600 hadde konkurranse fra 9500

Lenke til kommentar

Husk, ATi har bare "gjort det" en gang, det var med R9700 som var langt foran all konkurranse. De har ikke kommet med noen ny chip siden den tid, snart 2 år. Så ikke bli overrasket om NVidia tar tilbake tronen, da de var ytelsesleder lenge. Hvis ATi skulle henge med videre, eller vinne denne gangen også, så er det en bemerkelsesverdig prestasjon.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Ati ikke klare det? Nvidia måtte komme med 2 kortgenerajoner på rappen for å klare å holde følge meg atis 9800 kort..enda klarte de ikke å dra ifra. Støy størrelse, vekt og varme er også elementer mange kunder tar med i innkjøpsberegningene. Nvidia har vel neppe så mange ess i ermet bortsett fra raskere ram, core og flere pipelines og småforbedringer her og der? Ati har jo også utviklet kortene sine fortløpende...tror det blir close race..men at Ati trekker det lengste strået.

Lenke til kommentar
husk at fx 5800 hadde bare 128 bit minne,sikker derfor de måtte

ha mye power for og hevde seg mot ati..

ati har jo ligget i noen år bakom Nvidia når den handler om

til ytelse på kortene.(iallefall toppkortene)

var jo først da ati 9700 kom på markede,at de kunne måle

seg mot Nvidia.

men er bra med konkuranse,da må jo Nvidia skjerpe seg ennå

mere.

ps:hadde vært perfekt om det kommet et til merke som kunne

konkurere med ati og Nvidia.

tror ikke Nvidia er blitt så dårlige,men noen(ati) har tatt igjen forspranget

de hadde..

Terratec har FX 5800 med 256bits og DDRII minne, tror jeg...?

http://videoen.terratec.net/modules.php?op...article&sid=153

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

jo, ti4600 hadde konkurranse fra 9500

Ehhm... Alle eg kjenner med ATi klager over den dårlige TV-ut'en dei har på sine kort. To av dei hadde i tillegg nvidia før, som dei då hadde masse større hell med under tv-ut. Vil sei at nView og nvidia-drivere holder en langt høgre standard enn ati-drivere. Dessuten har nvidia vist evne til å rette opp flause-kort med drivere, som er ganske bra viss du nettopp har kjøpt et. Og viss det ikkje er et flausekort får du bedre ytelse. Og ja, eg er litt nvidia-fan, men sjølsagt vil eg at det skal vere konkurranse, ser i alle fall ut som om ati trenger det sånn som dei skyter prisane i været i forhold til nvidia.

Lenke til kommentar
husk at fx 5800 hadde bare 128 bit minne,sikker derfor de måtte

ha mye power for og hevde seg mot ati..

ati har jo ligget i noen år bakom Nvidia når den handler om

til ytelse på kortene.(iallefall toppkortene)

var jo først da ati 9700 kom på markede,at de kunne måle

seg mot Nvidia.

men er bra med konkuranse,da må jo Nvidia skjerpe seg ennå

mere.

ps:hadde vært perfekt om det kommet et til merke som kunne

konkurere med ati og Nvidia.

tror ikke Nvidia er blitt så dårlige,men noen(ati) har tatt igjen forspranget

de hadde..

Terratec har FX 5800 med 256bits og DDRII minne, tror jeg...?

http://videoen.terratec.net/modules.php?op...article&sid=153

Minne: 128 MB, 128-bit, DDR-II, BGA 2.0 ns

Frekvens minne: 500 MHz (effektivt 1000 MHz)

Minnebåndbredde: 16 GB/s

er nok 128 bit minne på begge kortene,ultra non ultra.

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...800/index2.html

Lenke til kommentar

nå blir jeg litt usikker her og søker litt hjelp...

Jeg har hørt at det nye kortene skal være meget bra..

og jeg har vurdert å kjøpe 9800-xt men ble meget usikker når jeg så hvor bra disse nye kortene er..

så jeg står mellom valget av 9800-xt til 3000-4000 eller X800 XT til ca. 4000-5000

så jeg er litt usikker her.. har sinnsykt lyst på et skjermkort nå men da får jeg ikke X800 XT... og jeg sparer en del penger når de nye kortene kommer på å kjøpe 9800-xt.....

hva skal jeg velge??? (har masse penger :p)

Lenke til kommentar
nå blir jeg litt usikker her og søker litt hjelp...

Jeg har hørt at det nye kortene skal være meget bra..

og jeg har vurdert å kjøpe 9800-xt men ble meget usikker når jeg så hvor bra disse nye kortene er..

så jeg står mellom valget av 9800-xt til 3000-4000 eller X800 XT til ca. 4000-5000

så jeg er litt usikker her.. har sinnsykt lyst på et skjermkort nå men da får jeg ikke X800 XT... og jeg sparer en del penger når de nye kortene kommer på å kjøpe 9800-xt.....

hva skal jeg velge??? (har masse penger :p)

Du er mildt sagt litt dum hvis du kjøper 9800XT nå. Er det beste i dag, men om en måned er det oldschool. Ta og gi pengene til di mor til Mai måned du ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...