Gå til innhold

Tilkoblingsproblemer med cMessenger

Anbefalte innlegg

Etter å ha surfa litt rundt på amobil.no kom jeg over en interressant artikkel om et program som het cMessenger. (http://amobil.no/art.php?artikkelid=1650)

Dette var genialt tenkte jeg, og nedlastingen og konfigureringen av programmet forløp uten problemer. Da jeg spent lastet inn programmet og trykte "connect", gikk det selvfølgelig ikke helt som det skulle. Den aktiverer GPRS-tilkoblingen, men kommer ikke lengre enn "connecting...". Noen som har prøvd dette og lyktes?

Har forresten en SE T610. :>

På forhånd takk!

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare sånn til informasjon så er det ikke tillatt å bumpe tråder her før det har gått fem dager ;)

Vil og anbefale deg at du i framtiden bruker emnefeltet litt bedre - som du ser har jeg endret litt på det, for å gjøre det litt mer beskrivende. Anbefaler deg å lese retningslinjene og nettiketten for mer info om hvordan skrive gode emnefelt

Lenke til kommentar

Se der ja..! Sånn går det når man vet alt på forhånd og ikke har tenkt å lese en eneste instruksjonsbok... :w00t:

Forøvrig syns jeg det var mas å "chatte" på telefonen...men men. Kan være greit å ha når strømmen går i huset eller noe..

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
To viktige ting for å få cmessenger til å virke.

Registrer deg på cmessenger

Benytt en WAPkonto som går mot internet og ikke wap.

Voila og du har msn på mobilen! :cool:

Jeg har spurt før, men har ennå ikke fått noe svar... Hvordan får jeg opprettet en wap konto som går mot internett, og ikke wap??? Jeg har registrert meg på cmessenger å alt det, men jeg tror jeg kobler opp mot wap...skikkelig kjipt at jeg ikke får det til!!

Lenke til kommentar

Datakontoen du benytter til cmessenger må gå mot internet.

Dersom du har SE telefon.

-Lag en egen wapkonto og datakonto for cmessenger. (lik de du benytter mot wap).

-gå inn på datakontoen (Kommunikasjon-Datakomm.-Datakontoer-velg den kontoen du vil benytte).

-Velg endre og APN.

-Endre APN fra wap til internet.

Wapkontoen du vil benytte for cmessenger må benytte denne nye datakontoen.

Hvordan dette gjøres fra andre telefoner vet jeg dessverre ikke.

Håper dette var litt til hjelp.

Lenke til kommentar
Datakontoen du benytter til cmessenger må gå mot internet.

Dersom du har SE telefon.

-Lag en egen wapkonto og datakonto for cmessenger. (lik de du benytter mot wap).

-gå inn på datakontoen (Kommunikasjon-Datakomm.-Datakontoer-velg den kontoen du vil benytte).

-Velg endre og APN.

-Endre APN fra wap til internet.

Wapkontoen du vil benytte for cmessenger må benytte denne nye datakontoen.

Hvordan dette gjøres fra andre telefoner vet jeg dessverre ikke.

Håper dette var litt til hjelp.

Ikke for meg dessverre...jeg har e700... Er det rett og slett ingen der ute som vet hvordan man får til cmessenger på denne tlf??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132
Etter å ha surfa litt rundt på amobil.no kom jeg over en interressant artikkel om et program som het cMessenger. (http://amobil.no/art.php?artikkelid=1650)

Dette var genialt tenkte jeg, og nedlastingen og konfigureringen av programmet forløp uten problemer. Da jeg spent lastet inn programmet og trykte "connect", gikk det selvfølgelig ikke helt som det skulle. Den aktiverer GPRS-tilkoblingen, men kommer ikke lengre enn "connecting...". Noen som har prøvd dette og lyktes?

Har forresten en SE T610. :>

På forhånd takk!

har samme problem med min nokia 3510i .....har registrert mg på dn siden å alt..men kommer fortsatt ikke lengre enn til connecting....aner ikke hva gprs-konto er....har gprs instillingene men ikke noe gprs-konto...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

nå kommer jeg så langt som til at jeg får beskjed om programfeil javalang/NullpointerException

hva betyr dette og hvordan kan jeg få cmessenger til å funke

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

har ennå ikke fådt til cmessenger på min 3510i .....var på telenormobil.no men fant bare oppsett til wap og mms...vet ikke hvordan jeg får mobilen til å koble opp mot internett istedenfor wap

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
har ennå ikke fådt til cmessenger på min 3510i .....var på telenormobil.no men fant bare oppsett til wap og mms...vet ikke hvordan jeg får mobilen til å koble opp mot internett istedenfor wap

jeg har MC60 og får faktisk ikke lastet ned filen. Får lastet ned andre java ting men ikke cmessenger. har tillogmed lastet det ned til servern min og prøver derfra men får samme feil.

Står først kobler opp. så leser den jo jad filen, så hvis den finner jar filen står det motakk. men den står på 0 % hele tiden...

Noen som har opplevde d samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...