Gå til innhold

Tippeligatråden

zaico

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bør være et topplag i Oslo, men det spørs om hverken Vif eller Lyn er rett lag.

Det skulle vært et mer nøytralt lag som alle der kunne samle seg om.

Kanskje man skulle fusjonert, slik de gjorde i Haugesund?

Vif, Lyn, Skeid og muligens flere til et Oslo FK? Da kunne det blitt et lag som kunne matche Rosenborg.

Lenke til kommentar
Det bør være et topplag i Oslo, men det spørs om hverken Vif eller Lyn er rett lag.

Det skulle vært et mer nøytralt lag som alle der kunne samle seg om.

Kanskje man skulle fusjonert, slik de gjorde i Haugesund?

Vif, Lyn, Skeid og muligens flere til et Oslo FK? Da kunne det blitt et lag som kunne matche Rosenborg.

Det kunne aldri skjedd med tanke på hvor stor strid det er mellom disse lagene. Både kulturellt, sportslig og generellt. Den dagen det skjer blir den dagen det snør i juli.

Lenke til kommentar
Tromsø på toppen  :thumbs:

:thumbs: Tromsø er de beste!!

Morten Gamst 4ever!! :cool:

Tør vedde ganske mye penger på at Tromsø ikke rykker ned i år.

:yes:

Er forresten flyvende forbannet på Rosenborg. Ganske lei av at de vinner denne ligaen, på tide å gi gullet til noen andre for en gangs skyld (Tromsø :D )!!

Endret av Buddah
Lenke til kommentar

Folk innser det bare ikke. Hvorfor synes alle at det er kjedelig at Rosenborg vinner hvert år? De er det beste laget, og er det eneste laget i Norge, uavhengig av hvordan det går i serien her hjemme, til å hevde seg i internasjonal toppfotball.

Folk må begynne å bli mer objektive, forstå sammenhengen mellom lagene og hvordan de hevder seg i utlandet. For å ta et dårlig eksempel, hva er poenget med å vinne Idol, så lenge man ikke kan hevde seg i World Idol. Det er det som teller - å hevde seg internasjonalt.

Alle sier: "Ja, i år tar vi gull. I år er vi bedre enn alle andre". Hvis du heier på et annet lag enn Rosenborg da, og sier det ovenfor, er sjansen så minmal at hadde du tippet en tier på det, ville du fått igjen 1000 kroner ganget din innsats.

Hvis Tromsø vinner ligaen, ja, da selger jeg mine mannlige kroppsdeler, og skifter kjønn til kvinne for å bli en lapdancer - da er den norske fotballen ødelagt - uansett.

Lenke til kommentar

Hvis du har fulgt med litt så hevder ikke RBK seg på samme måte lenger, publikum begynner å svikte, er for kjedelig oppi barteland nå, er ikke nok å ta poeng lenger, man skal ha store profiler i trener og spillere....

Var det ikke lederen i supportergruppen eller tidligere leder eller noe som gikk ut å sa han heller satt hjemme enn å gå på lerkendal, fordi det ikke var noen profiler på laget lenger, eller trener...

Snakk om å bli patetiske! :D

Lenke til kommentar
Folk innser det bare ikke. Hvorfor synes alle at det er kjedelig at Rosenborg vinner hvert år? De er det beste laget, og er det eneste laget i Norge, uavhengig av hvordan det går i serien her hjemme, til å hevde seg i internasjonal toppfotball.

Folk må begynne å bli mer objektive, forstå sammenhengen mellom lagene og hvordan de hevder seg i utlandet. For å ta et dårlig eksempel, hva er poenget med å vinne Idol, så lenge man ikke kan hevde seg i World Idol. Det er det som teller - å hevde seg internasjonalt.

Alle sier: "Ja, i år tar vi gull. I år er vi bedre enn alle andre". Hvis du heier på et annet lag enn Rosenborg da, og sier det ovenfor, er sjansen så minmal at hadde du tippet en tier på det, ville du fått igjen 1000 kroner ganget din innsats.

Hvis Tromsø vinner ligaen, ja, da selger jeg mine mannlige kroppsdeler, og skifter kjønn til kvinne for å bli en lapdancer - da er den norske fotballen ødelagt - uansett.

Prøv å si det til Vål'enga-klanen! :roll:

Ærlig talt, forballkamper hadde ikke vært artig om det skulle sitte 4-5000 Drillo-kloner med analyseskjemaer på tribunene. Det handler om mye mer enn det.

Du kan bestille time for kastrasjon allerede, Tromsø vinner! Bummen e Konge!

Lenke til kommentar
Hvis Tromsø vinner ligaen, ja, da selger jeg mine mannlige kroppsdeler, og skifter kjønn til kvinne for å bli  en lapdancer - da er den norske fotballen ødelagt - uansett.

Hvorfor er norsk fotball ødelagt da? Tromsø er vel blandt de som prøver å spille "morsom fotball" i likhet med Stabæk, Brann, Molde, Rosenborg, Viking mfl.

Om så skjer skal jeg ihvertfall slutte å sikle på Lap-dancere. Tromsø vinner aldri i verden serien, men har god tro på øvre halvdel.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Hvis Tromsø vinner ligaen, ja, da selger jeg mine mannlige kroppsdeler, og skifter kjønn til kvinne for å bli  en lapdancer - da er den norske fotballen ødelagt - uansett.

Hvorfor er norsk fotball ødelagt da? Tromsø er vel blandt de som prøver å spille "morsom fotball" i likhet med Stabæk, Brann, Molde, Rosenborg, Viking mfl.

Om så skjer skal jeg ihvertfall slutte å sikle på Lap-dancere. Tromsø vinner aldri i verden serien, men har god tro på øvre halvdel.

OK, så om Tromsø vinner på måten de scorer nå, har de muligheter for å markere seg internasjonalt, spille jevnt mot La Coruña og score mot Benfica? Nana, mister.

Morsom fotball? Det greide de bare tidvis i forrige kamp, ellers var det ikke mye ståhei.

Øvrige halvdel? Jeg siterer vår gode venn, Nils Arne Eggen: "It's hanging in a snore. A fishing snore".

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Nå er det ganske vanskelig å holde ballen etter bakken og spille underholdene når motstanderen prøver å dra ned tempoet og hele kampen bare er et langt frispark. Nå er det vel kun Rosenborg og knapt de som har en nogenlunde mulighet til å markere seg internasjonalt. Så om noen andre enn Rosenborg skulle vinne serien, er det like greit at det blir Tromsø som noen andre. Kan heller ikke se noen andre lag som har noe særlig sterkere stall enn TIL, fourutenom RBK da. Tromsø og de fleste andre lagene er ganske jevne, når det kommer til stall, bredde og ferdigheter.

Edit: Fredrikstad og Ham Kam skiller seg noe negativt ut.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
OK, så om Tromsø vinner på måten de scorer nå, har de muligheter for å markere seg internasjonalt, spille jevnt mot La Coruña og score mot Benfica? Nana, mister.

Så du Tromsø IL - Chelsea i '97? Det ble 4-3 mann, ikke glem det. TIL røyk 7-1 på Stamford Bridge to uker etter (men slike resultater ser vi jo i Tippeligaen vært år), men RBK var ikke så innmari gode i Europacupen i begynnelsen de heller (ikke nå heller for den saks skyld). Det handler om erfaring og en plass må alle begynne. Dersom TIL eller noe annet lag vinner Tippeligaen så er det kvalitetsstempel i seg selv, fordi da er bedre enn nettopp RBK. Se bare på Vålerenga som ga Toon Army en kalddusj, og det etter at de måtte spille kvalifisering for å beholde plassen!

Nå vinner Tromsø aldri noen serie om de fortsetter slik de har drevet de tre siste årene, men vi som følger dem vet at de er kanskje like gode som i 2000. Dessuten om de hypotetisk sett skulle ha vunnet serien så ville det nødvendigvis vært etter at de hadde funnet nye måter å score på, og da skulle europerne få kjørt seg på Fort Alfheim.

Lenke til kommentar
Morsom fotball? Det greide de bare tidvis i forrige kamp, ellers var det ikke mye ståhei.

Du har rett i det, TIL spilte bra i kun de siste ti minuttene, men Lillestrøm var ikke mye bedre de, og de er jo en medaljefavoritt hos mange, så hvorfor dømme TIL nord og ned? TIL-LSK er alltid fysiske kamper (som TIL vinner) som sjelden er noen oppvisning i morsom fotball.

Den første kampen i år mot Viking husker jeg som om det skulle vært igår, og da var det morsomt å se på! Jeg gleder meg allerede til hjemmekampen mot Rosenborg 10. mai, da blir det Gamstshow og Gutan tar alle 6 poengene fra Rosenborg i serien i år som i fjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...