Gå til innhold

Spillprogram på NRK


Anbefalte innlegg

Programlederen blir den 18-årige Maria Larsen, og hun skal gripe inn og forklare vanskelige detaljer for vanlige seere for å forhindre programmet fra å bli for "nerdete".

 

 

måtte gud forby at et program med navnet "NERD" skulle virke "nerdete" :D

Haha! Sant, så sant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som jeg ikke forstår helt, er hvorfor man må tone ned "nerd"-faktoren om jeg kan si det slikt, for "normale" mennesker.

Dette programmet er rettet mot folk som interesserer seg for slikt, og jeg syns det blir tåpelig om man skal gjøre det enklere fordi ikke enhver forstår det og det utrykket.

 

For å ta en sammenligning så hadde det blitt som om jeg krevde at de som holdt på som kommentatorer for rally/f1/fotball osv droppet alt av vanskelige utrykk og brukte mange minutter på å forklare ting og tang til mennesker som ikke har den kunnskapen. Litt dumt forklart kanskje, men lager man et program for en spesiell gruppe så får man holde seg der, og ikke lage en kombinasjon. De som liker fotball ser på fotball, og de som liker rally ser på det. Hvorfor kan ikke de som liker spill får ha sitt program i fred hvor man finner det hotteste av det hotte på spillmarkedet og presenterer det i sin helhet, ikke bare et glimt fordi fotballidioten ved siden av ikke forstår en dritt.

 

En annen ting jeg reagerte litt på var at et par av anmelderne ble avbrutt rett under anmeldelsen fordi det måtte bli forklart et par uttrykk. Enten ta det etterpå eller dropp det.

 

My 2 cents..

 

(Og bare for å ha det sagt, så liker jeg både fotball, F1 og rally. Var bare eksempler, ikke noe vondt ment)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Er det noen andre som synes at programmet på søndag var helt rævva?

 

Programleder var jo tragisk, og med denne nerdete fyren som spilte FF er det ikke rart at folk har et dårlig forhold til oss som spiller!

 

"Spider" var jo helt mislykket, det eneste lyspunktet i mine øyne var Xbox-Live spillingen.

 

Håper programmet tar seg opp etter hvert.

Lenke til kommentar

Jeg syntes at det var et amatørmessig forsøk på å lage et gamer-program. Dårlige anmeldere ,og det virket ikke som programlederne visste hva dem snakket om til tider.

For oss som litt oppegående når det gjelder gaming så var ikke dette særlig interessant :thumbdown:

Men online spillingen var en fiffig nyvinning :thumbup:

 

@NRK: Jeg kommer kanskje med vel mye negativ kritikk, men dette er noe dere trenger å høre. Jeg håper dere lager et bedre program neste gang og for guds skyld ikke vis flere klipp i fra "spider". Det var virkelig et tragisk program.

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar

som alle programmer er det dårlig i starten.. sjekk ut første sesong av omtrent hvilket som helst program på TV, sjansen er stor for at den saug vilt i forhold til dagens standard...

 

navnet var ikke særlig bra, da hadde "spider" vært bedre...(det var det det gamle programmet het, sant?)

 

og programlederene var litt sånn...uerfarne...utenom han gamle Spider kisen da :p

 

Mess TV har jo til tider hatt bedre programledere...sheesh...

Lenke til kommentar

Rart de ikke sender hltv kamper i stedefor å sende disse sinnsykt kjedelige chatte programmene sine? Kunne hatt 2 timer hltv hver helg eller no?Finalen i cpl? direkte overføring av cs matcher? (mener ikke BARE cs da) :D

 

Ta for eksempel tv2 xtra.. De sender spray chat eller date eller hva det heter 90% av sende tiden sin, send gaming tv da da vel!

 

Kan godt mene jeg er totalt fjern her nå asså, men det er helt greit for det finnes sikkert 1 eller 2 som er enige med meg? eller?

Lenke til kommentar

Det jeg mener var mest amatørmessig av det hele var valget av programleder, Maria eller hva hun het. :thumbdown:

 

Lesbingen tok oppmerksomheten bort fra alt hun sa og det så ikke akkurat ut som om hun visste/ville vite noe som helst om det som foregår i spilleverden. Det at hun kalte den nye skillen/oppgraderingen man kan velge når lvl øker i "Sacred" for "gaver", sier jo litt bare det..

 

Det må da være mulig å finne noen "normale" mennesker som kan noe om gaming og som kan snakke om det på tv? :nei:

Lenke til kommentar

Sikkert mange rundt omkring i landet, men tror ikke det er så veldig mange med nok programleder erfaring i Tromsø. Å finne en mellomting er vel neppe lett, selvom man kanskje kunne ha letet litt lengre.

(Hun var programleder i et ungdomsprogram som het "Slang", og det er nok derfor hun ble valgt.')

 

Vel, skal ikke si så mye, hadde vel neppe gjort det så mye bedre selv, hadde nok satt der og tvunnet tommeltotter så sjenert som jeg er ;)

Lenke til kommentar

Tja, kan hende jeg switchet kanal når han var på, men var ikke han veldig stille av seg? Kunne trengt noen med litt futt og liv, gaming er jo langt i fra kjedelig.

 

Hyggelig det da CheesyPoff, kan vel nesten si det samme med kombinasjonen av Guffen og navnet.. hehe, men nok om det.

 

Vi får se på Søndag om de har forandret på noe, for sånn som det var forrige helg, så ser jeg heller på MESS-tv.. :no:

Lenke til kommentar

Han som anmeldte sacred (håkon) var nok utrolig nervøs..

Det er som sagt ikke lett å plutselig gå foran kamera, mens du vet at

20 000 stykk ser på...

Han blir nok å gjøre det bedre på søndag :)

 

Han er iallefall en ekte gamer og han har god peiling på spill..

Tror han har litt av skylden til at vgs karrakterene mine ikke er noe å skryte av..

Jeg har kastet bort ufattelig mange timer med starcraft/aq2 sammen med han..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...