boejoh Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Hei. Jeg har akkurat gått til anskaffelse av ny PC. Jeg bestilte et Chieftec Big Tower med en AMD XP1800+, Abit KR7A-Raid (socket A) hovedkort, 512 MB DDR-DIMM PC2100 (2 stk 256 brikker) Geforce 3 Ti 200, Global Win CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA og en Western digital caviar 80 GB IDE 7200RPM. Når jeg var i BIOS hadde jeg en temperatur på 58 grader på CPU'en. PC'en gikk i "heng" etter kort tid. Jeg klokket ned til 1133Mhz(da virket den) Jeg bestemte meg for å prøve på nytt, så jeg "resetet" hovedkortet. Nå fikk jeg ikke opp skjermbildet. Forsøkte å ta ut RAM'en uten å lykkes i å få opp skjermbildet.(ram var på plass igjen) Jeg prøvde å montere alt på nytt, nå fikk jeg feilmelding's tone når jeg startet opp. Pøvde å resete uten å lykkes.(skjermen var selvsagt svart). Er der noen kloke hoder der ute, som kan gi en fortvilet kar HJELP ? CPU-Vifta er tilpasset prosessoren. Mvh Børge Johansen. Lenke til kommentar
asle Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 hvor mange pip var det på asusen min så piper den i koder for å antyde hva som er problemet tipper ditt hk også gjør dette står nokk i instr. bok om kodene Lenke til kommentar
boejoh Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 Har ikke telt hvor mange pip der var. Det må jeg prøve. Kommer tilbake når jeg har prøvd dette. Takk for tipset. Mvh Børge Johansen. Lenke til kommentar
boejoh Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 Jeg koblet til PC'en og telte 25 lange PIP da gadd jeg ikke mer. Regner med det ikke skal være så mange PIP. Andre gode forslag ? Kan CPU'en være ødelagt ? Mvh Børge Johansen. Lenke til kommentar
asle Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 du har ikke glemt å skru ut skruene til p4 festet på kabinettet da det glemte jeg på et dragon kabinett med resultat av kortslutning etterfulgt av ny inkjøpt hk chieftec har en tendens til og sette i noen skruer for deg på fabrikken som jeg bittert fikk erfare Lenke til kommentar
boejoh Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 Der står 6 skru-fester bak hovedkortet. Jeg har skruer i 4 av disse. 2 av disse er ikke helt rett i forhold til hullene i hovedkortet.(kan se litt over halve festet i gjenom hullet på hovedkortet). Tror ikke der er noe kortslutning. Noen råd hvordan jeg kan få opp skjermbildet ? Mvh Børge Johansen. Lenke til kommentar
asle Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 du har ikke andre komponenter som du kan bytte ut med for å teste med ? er sjerm kortet trykt skikkelig i slotten sin? er ram skikkelig i slotten sin prøv med bare en ram brikke av gangen for å teste ta ut alle unødvendige ting som lydkort lan kort isdn kort harddisk osv.... sjekk at alle jumpere er på plass sjekk at cpu og kjøler er på plass sjekk at pinnenne under cpu ikke er bøyd sviver forresten vifta i psu (power supply)? du har vel ikke blitt nysjerrig å satt den røde knappen bak på psu på 110 v det må du i så fall aldri gjøre (faktisk så er det en del som gjør dette, utrolig nokk) Lenke til kommentar
boejoh Skrevet 1. april 2002 Forfatter Del Skrevet 1. april 2002 Har prøvd å demontere alt. Gikk over alle komponentene. La på ny kjølepasta(tynt lag) Monterte alt og dobbelkontrollerte alt når jeg monterte det. Jeg er 100% sikker på at den står på 230V. Har prøvd med en og en RAM brikke. Ser ut som denne PC'en må en tur sørover igjen (Komplett.no) Takk for gode svar. Mvh Børge Johansen. Lenke til kommentar
Tha^king Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Har du testa nokk nu ? .. Sjekka det med skruan? Lenke til kommentar
asle Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 inget problem bare synd at det ikke hjalp Lenke til kommentar
Betakisen Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Jeg hadde dette problemet med samme HK og proz. Problemet var harddisk relatert. Jeg måtte sette slave diskene til cableselect for å få maskina til å fungere. Jeg hadde satt denne maskina opp med 1x40, 2x60 og 1x80GB. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Det er alltid irriterende når man får feilen "ikke bilde på skjermen" og tro meg jeg har fått den endel. Hos meg var det CPU'en. Men det pep ikke., hos deg piper det, da tror ikke jeg det er CPU. men hvem vet. Ta av kjøleren og se på coren med et forstørrelses glass så er du sikker på at det ikke er CPU. PS alle jeg kjenner som har AMD har også hatt dette problemet, vet bare at hos den ene var det HD feil som han over påviste. Prøv å koble fra alt ikke essensielt. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Svingende! Får samme pipingen på HK'et mitt. Jeg trodde det var CPU som var gåend, men når jeg bytte ut Prosessor så var problemet der fortsatt. Og jeg som akkuratt har kjøpt meg nytt HK. Dette er ikke bra :sad: Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-08 18:39, SpACEmaN skrev:Svingende!Får samme pipingen på HK'et mitt. Jeg trodde det var CPU som var gåend, men når jeg bytte ut Prosessor så var problemet der fortsatt. Og jeg som akkuratt har kjøpt meg nytt HK. Dette er ikke bra :sad: Samme her! Dritsint på pc'en min har hatt problemet i et halvt år nå, men jeg klarer ihvertfall å starte kassa ved å trykke mange ganger på [reset] knappen. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Det var jo goså en måte å fikse problemet på :razz: Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Stakkars jævel Jeg husker sjøl da jeg hadde samme problemet med et eldre slot 1 ABIT HK. Stripp hele skiten for kort, floppy, cdrom og harddisk og lån deg et nytt grafikk kort hos noe (Mange har vel et gammelt agp liggende et sted). Hvis dette ikke hjelper er det nok HK som er gåen (Hvis du ikke nobba og knuste cpu ved påsetning av cooler), da abit HK har en 17 prosent failrate (hos itbutikken.no). Hvis ikke dette fungerer kan du finne fram saga og sage skiten i biter, hehehe, eller returner HK (Ville prøved cpu på annet HK først) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå