dim3 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 på alle PSU jeg har hatt så har det vært en AUX kontakt.. men har aldri brukt den.. HVA ER DEN TIL?? Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg har også lurt litt på dette, og fant følgende på www.google.com: "The AUX connector is a 5 or 6 wire connector all in a row. They were made for the first Pentium 4 motherboards. I used that connector on my old P4 1.4 system. New boards don't use that connection any more, but power supply manufacturers still include it so that we can get pissed off and have to find a place to hide it. " http://forums.devhardware.com/archive/t-14180 Lenke til kommentar
dim3 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 hehe.. lol! men hvorfor skal intel alltid bytte på sånne ting..? er så lei av sånt. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Det er jo mye BS det som står der. AUX-iliary (auxiliary som betyr backup, complementary, contributory, extra, reserve, secondary, spare osv) Du finner denne pluggen på hovedkort som trenger mye strøm, og særlig på eldre systemer som P3. Det er en 5v, to 3.3v og tre jord. Jeg tror 3.3v linja ble brukt på P3 så den ene som er i ATX pliggen ble nok for lite for systemer som bruker mye strøm og som krever stabil spenning. AUX pluggen er jo mye eldre enn ATX pluggen, som P1 og P2 (tror jeg de het) på AT strømforsyningeer. Når ATX standarden ble utviklet så de nok lett at en 3.3v rail ikke er nok, og la til AUX pluggen. Dere må huske at "P4" pluggen bare gir 12v. F.eks ASUS A7M266-D har både ATX, P4 og AUX, og STL2 har ATX (24), AUX og OPT fordi disse trenger mye strøm. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) leste threaden feil Endret 21. mai 2004 av Stian89 Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Vet ikke om det er dette du mener, men det eneste jeg forbinder med aux her, er å koble en aux kabel fra lydkorter i pcen til anlegget, sette anleget på aux, også får man lyden fra pcen på anlegget.... På PSU? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Vet ikke om det er dette du mener, men det eneste jeg forbinder med aux her, er å koble en aux kabel fra lydkorter i pcen til anlegget, sette anleget på aux, også får man lyden fra pcen på anlegget.... På PSU? PSU = Power sound unit? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Eldre hovedkort? Husker jeg ikke helt feil så bruker ic7 serien til abit denne kontakten flittig, eller blander jeg sammen? Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg bruker ikke AUX på mitt hoved kort nå, så kan jeg lodde den ledninga laus fra PSUen eller kan jeg risikere at jeg trenger den senere når jeg oppgraderer pcen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå