Lautsprecher Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Har en 60mm delta-vifte som jeg selvfølgelig vil ha dempa litt. Hvordan utfører man "7v-trikset"? Har søkt, men fant ingenting Endret 12. april 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 kobler viften på 12V og 5V ledningene... altså gul og rød... ingen sorte.. (0 Volt) Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 (endret) kobler viften på 12V og 5V ledningene... altså gul og rød... ingen sorte.. (0 Volt) litt mer forklarende takk(seint osv.) hvilke ledninger(farger)er hvem volt? EDIT: 12 på + å 5 på -? Endret 12. april 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 12 = gul (+) 5 = rød (+) 0 = svart (-) På en normal vifte er det en rød ledning, en svart og en gul/grønn/blå. Den gule/grønne/blåe ledningen ser du bort i fra. Koble sammen med rød fra strømforsyningen til svart på viften, og gul fra strømforsyningen til rød på viften. Skjønner nå? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 12 = gul (+)5 = rød (+) 0 = svart (-) På en normal vifte er det en rød ledning, en svart og en gul/grønn/blå. Den gule/grønne/blåe ledningen ser du bort i fra. Koble sammen med rød fra strømforsyningen til svart på viften, og gul fra strømforsyningen til rød på viften. Skjønner nå? "read you loud and clear, captain" Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 and you got 7 Volt on your fan, gratulations.and over Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Nei, det funka dårlig gitt funka i 30 sek, det begynteå flimre i katodene og så bare skrudde vifta å katodene seg av Hadde vifta å katodene på samme splitter. Hva/hvor er feilen? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Katoden skrudde seg av?! Det var merkelig.. Da tror jeg at det er splitteren det er noe galt med, siden det skal ha null og niks for katoden sin del om du har 7volt på viften eller ikke. Men fungerer katoden uten at viften er koblet på? Eller viften fungerer uten at katodene er koblet på? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Katoden skrudde seg av?! Det var merkelig..Da tror jeg at det er splitteren det er noe galt med, siden det skal ha null og niks for katoden sin del om du har 7volt på viften eller ikke. Men fungerer katoden uten at viften er koblet på? Eller viften fungerer uten at katodene er koblet på? Katodene funker uten vifta ja, men jeg har ikke prøvd vifta for seg selv Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Kan du prøve viften for seg selv da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Husk at en Delta-vifte trekker MYE strøm! Det er normalt sett ikke meningen å trekke strøm mellom +5V og +12V så det kan by på problemer. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 sedsberg; rart at der var bare det som var koblet på splitteren som skrudde seg av da, og ikke hele PSU. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Flimrer katodene om du setter de på separat kabel, og ikke på samme m/splitter? Jeg hadde trodd at ved å trekke for mye strøm via 5/12V så gjorde du spenningene ustabile. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Flimrer katodene om du setter de på separat kabel, og ikke på samme m/splitter?Jeg hadde trodd at ved å trekke for mye strøm via 5/12V så gjorde du spenningene ustabile. Flimrer bittelitt fra katodene ja, er det farlig? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Tror jeg ville holdt litt øye med spenningene. Litt kjedelig å få HD-crash e.l. pga. vaklende +12V eller noe. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Tror jeg ville holdt litt øye med spenningene. Litt kjedelig å få HD-crash e.l. pga. vaklende +12V eller noe. Sitter å ser på spenningene nå, å de får ikke noe større avvik en vanlig. Venter litt med å skru på katodene jeg Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 skaff deg viftestyring Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 (endret) skaff deg viftestyring Vurderer denne Får se om jeg kan skvise litt penger ut av fatter'n først Endret 13. april 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå