Gå til innhold

P4 2.8 CPU

Caztro

Anbefalte innlegg

Prescott klokkinga høres ikke så usansynlig ut, har hørt flere si det. Når man klokker en socket 478 prescott kan man oppleve lavere temperaturer. Fordi prosessoren leveres underklokket fra fabrikk, har folk forklart dette med. Et annet bevis som kan kaste lys over dette er han karen som visstnok hadde klokka en 2,4ghz prescott til 4,8ghz (den prosessoren er vel kanskje ikke til salgs i norge, jeg er ikke sikker) Om man kan legge på 100% på prosessoren i et ekstremt tilfelle, og i "vanlige" tilfeller kaste på den 30% - 40%, eller noe sånt. Betyr jo det siden det gjelder kun en type cpu. At de må være underklokket... Eller hva mener dere?

Dette er nok T-Ø-V.

Jeg har sett mange poster i det siste som nevner temperaturfall ved overklokking av prescott. Hver gang det blir nevnt kommer det mange svar om at det er tull og ikke kan være sant. Men allikevel har jeg ennå til gode å se noen henvise til dokumentasjon som motbeviser påstandene. De som hevder at temperaturen faller har i det minste kommet med påstanfder om at de har kilder for sine uttalelser.

Om det er T-Ø-V vet jeg ikke, men b0nna: det svaret der var U-N-Ø-D-V-E-N-D-I-G.

Her er en link som hvor det kommer ganske klart fram at Prescott blir varmere med overklokking. Ikke kaldere :) (Sikkert mange flere der ute med giddete ikke å google mere)

hw.no sin test beskriver også prescott som "god og varm" ved overklokking, tror nok også de hadde tatt med temp fall i sin test rapport.

Jeg skal ikke hardnakket påstå at et temperatur fall er umulig, men jeg tror i allefall at vi hadde hørt om noe så "spektakulært" fra seriøse hardwaresider hvis så var tilfelle.

Det blir dessuten litt feil at folk anbefaler Prescott med den påstanden at tempen vistnok faller ved overklokking. Det er svært villedende ovenfor folk som i utgangspunktet spør fordi de ikke vet noe om gitte prossesor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for linken. :)

Det viktigste jeg ville ha frem er at man bør begrunne sine påstander litt bedre. Spesielt når det gjelder nye produkter som ennå ikke er testet på langsiktig basis og kan ha ukjente sider.

Prescott ryktes forøvrig å ha et godt overklokkingspotensiale bare man klarer å kjøle den godt nok.

Lenke til kommentar
Det viktigste jeg ville ha frem er at man bør begrunne sine påstander litt bedre. Spesielt når det gjelder nye produkter som ennå ikke er testet på langsiktig basis og kan ha ukjente sider.

Joa, enig det.

Men at en cpu skal utvikle mer varme når den er underklokket versus stock?

Strider vel mot endel 'fysiske lover'.

Hardocp har akkurat overklokka en prescot ganske heftig så jeg.

Lenke til kommentar
sorry folkens skall slutte med det -Aadna

Men har gjort sånn at det står geforce fx 6800 ultra når jeg trykker høyre klikk. jeg fikk fiksa det når driver 60.72_winxp2k kom ut jeg kan sikkert ta et bilde, men har ingen stedder og lege dem , men hvis noe har tips til et sted jeg kan få uploada bilde av at jeg har geforce 6800 ultra så legger jeg det gjene ut -Aadna

Er du klar over at 6800U vil ha 16 pipelines? Hvordan skal du klare å få det med ditt 5800U :roll:

Lenke til kommentar
NW helt klart. Har selv en P4 3.0 GHz NW, og denne går nesten aldri over 40 grader. En meget god prosessor.

Har samme CPU som deg men min ligger på 44 non load og oppe i 55 full load! :scared:

Har du 800 versjonen eller 533?

Hvilke kjøler bruker du?

Jeg har 800 MHz versjonen. Bruker standardkjøler, og jeg bruker Asus PC Probe til å måle temperaturen. Jeg har da et Asus P4P800 hovedkort. Det kan selvfølgelig være at den lave temperaturen skyldes bruken min, men uansett, prosessoren blir ikke så varm, og den er stabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...