Caztro Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hei! Da jeg ikke har så god greie på hardware, håper jeg på hjelp fra noen der ute.. Tenker på å kjøpe ny cpu, og lurer på om jeg skal kjøpe prescott??? Må bli P4,tror det blir en 2.8.Men Prescott eller Northwood??? Kan noen si litt om fordeler/ulemper ved de to kanskje? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Prescott yter generellt dårligere enn Northwood i spill. Den er dessuten mye varmere. Vil gått for Northwood selv. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 NW helt klart. Har selv en P4 3.0 GHz NW, og denne går nesten aldri over 40 grader. En meget god prosessor. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Prescott yter generellt dårligere enn Northwood i spill. Den er dessuten mye varmere. Vil gått for Northwood selv. Ja, helt enig... Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) gå for nw du! Endret 13. april 2004 av Aadna Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 og min p4 2.8 NW klokker lett til 3.8 med en tt spark 7 vitfe som kjører på minimum og cpu ligger på 31 idle og 47 max load Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 du går jo seff får prescott.jeg har en prescott 2.8 @ 3.2 og på 2.8 så lå graden på 45 c og når jeg overklokka den til 3,2 gikk graden ned til 39 c. den beste cpuen jeg har hatt hittil. hvis jeg tar defult i bios mitt da får jeg sykkt fps drop i endel spill så jeg da tok jeg og mekka litt i bios og vips så hadde jeg 100 fps konsant i de fleste spillen jeg spiller. hvis du er en som ikke likker og overklokke så ågr du får nw men hvis du likker å overklokke så går du jo seff får prescott ps jeg har boxed vifte og den er super til overklokking. [offtopic]Du snakker piss så det renner av deg, Aadna! Enten kan du la være å poste, ellers så får du prøve å poste fakta. Har lest gjennom de siste postene dine, og det er jaguu traurig lesing.[/offtopic] Stol på de første som svarer i tråden. Ved 2.8GHz er NW en del bedre enn Prescott, det vil da også være tilfelle ved moderat overklokking. -KJ Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Litt rart da jeg leste Aadna sine specs, det stod "Skjermkort: geforce 6800 ultra." Trodde ikke det kom før om en stund Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Så at han/hun refererte til dette i en annen post som et "moddet 5950". Sier litt om hvor seriøst man kan ta vedkommende.... -KJ Edit: My bad. Her er innlegget jeg snakket om: er ikke siker men skall ikke hver så vanskelig. jeg har nvidia kort, jeg trykker bare på egenskaper, settnig , advanced , GeForce 6800 ulrta så kommer det opp en litten rute som det står temperature settnig der står det gpu core temperature 30 c og ambient temperature 28 c hos meg da. ps jeg har på ordentlig geforce fx 5800 modda til geforce 6800 ultra. Men fortsatt helt garantert erkevås. GPU på 30C og 5800 moddet til 6800.... Endret 13. april 2004 av jevel Lenke til kommentar
LoS Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Som jeg har sett så har vedkommende ikke sagt noe spesielt fornuftig i de postene jeg har lest. Men for å svare på topic, det vil nok være relativt liten merkbar forskjell mellom nw og prescott, i enkelte applikasjoner vil du merke forskjell, men det du relativt sikkert vil merke forskjell på er tempen, nå skal det dog komme nye prescotts med bedre stepping, som mest sannsynlig vil gjøre den kaldere. Jeg ville nok valgt northwood, med tanke på viftestøy edit: tror ikke folk bør ta av ang. Aadna; blir rimelig fort personuthenging, noe som ikke er lov Endret 13. april 2004 av LoS Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 På den annen side så er vel ikke den type spam og villeding som Aadna driver med lov, heller.... Noen som har tall på hvordan Prescott overklokker i forhold til NorthWood. Har lett litt, men finner ingen direkte sammenligninger. -KJ Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 sorry folkens skall slutte med det -Aadna Men har gjort sånn at det står geforce fx 6800 ultra når jeg trykker høyre klikk. jeg fikk fiksa det når driver 60.72_winxp2k kom ut jeg kan sikkert ta et bilde, men har ingen stedder og lege dem , men hvis noe har tips til et sted jeg kan få uploada bilde av at jeg har geforce 6800 ultra så legger jeg det gjene ut -Aadna Lenke til kommentar
LoS Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Trenger sikkert überprogrammering-skills for å få til det, samme hva det står, det er hva det er som teller edit: På den annen side så er vel ikke den type spam og villeding som Aadna driver med lov, heller.... Vel, holder med en advarsel da Ikke en til deg og meg og andre fordi vi "henger han ut", men en til han, han burde lese signaturen til enden Endret 13. april 2004 av LoS Lenke til kommentar
blink182 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Prescott klokkinga høres ikke så usansynlig ut, har hørt flere si det. Når man klokker en socket 478 prescott kan man oppleve lavere temperaturer. Fordi prosessoren leveres underklokket fra fabrikk, har folk forklart dette med. Et annet bevis som kan kaste lys over dette er han karen som visstnok hadde klokka en 2,4ghz prescott til 4,8ghz (den prosessoren er vel kanskje ikke til salgs i norge, jeg er ikke sikker) Om man kan legge på 100% på prosessoren i et ekstremt tilfelle, og i "vanlige" tilfeller kaste på den 30% - 40%, eller noe sånt. Betyr jo det siden det gjelder kun en type cpu. At de må være underklokket... Eller hva mener dere? Lenke til kommentar
Caztro Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Takker for rask rsepons folkens!!! Blir vel bestillt en NW 2.8 800 ganske snart tenker jeg! skal vel ha 800 FSB?? IC7-g HK btw........ Takker igjen! Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Takker for rask rsepons folkens!!! Blir vel bestillt en NW 2.8 800 ganske snart tenker jeg! skal vel ha 800 FSB?? IC7-g HK btw........ Takker igjen! Bør gå for 800 fsb utgaven ja. Lenke til kommentar
Caztro Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Gleder meg!!!! Takk folkens! Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Prescott klokkinga høres ikke så usansynlig ut, har hørt flere si det. Når man klokker en socket 478 prescott kan man oppleve lavere temperaturer. Fordi prosessoren leveres underklokket fra fabrikk, har folk forklart dette med. Et annet bevis som kan kaste lys over dette er han karen som visstnok hadde klokka en 2,4ghz prescott til 4,8ghz (den prosessoren er vel kanskje ikke til salgs i norge, jeg er ikke sikker) Om man kan legge på 100% på prosessoren i et ekstremt tilfelle, og i "vanlige" tilfeller kaste på den 30% - 40%, eller noe sånt. Betyr jo det siden det gjelder kun en type cpu. At de må være underklokket... Eller hva mener dere? Dette er nok T-Ø-V. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Prescott klokkinga høres ikke så usansynlig ut, har hørt flere si det. Når man klokker en socket 478 prescott kan man oppleve lavere temperaturer. Fordi prosessoren leveres underklokket fra fabrikk, har folk forklart dette med. Et annet bevis som kan kaste lys over dette er han karen som visstnok hadde klokka en 2,4ghz prescott til 4,8ghz (den prosessoren er vel kanskje ikke til salgs i norge, jeg er ikke sikker) Om man kan legge på 100% på prosessoren i et ekstremt tilfelle, og i "vanlige" tilfeller kaste på den 30% - 40%, eller noe sånt. Betyr jo det siden det gjelder kun en type cpu. At de må være underklokket... Eller hva mener dere? Dette er nok T-Ø-V. Jeg har sett mange poster i det siste som nevner temperaturfall ved overklokking av prescott. Hver gang det blir nevnt kommer det mange svar om at det er tull og ikke kan være sant. Men allikevel har jeg ennå til gode å se noen henvise til dokumentasjon som motbeviser påstandene. De som hevder at temperaturen faller har i det minste kommet med påstanfder om at de har kilder for sine uttalelser. Om det er T-Ø-V vet jeg ikke, men b0nna: det svaret der var U-N-Ø-D-V-E-N-D-I-G. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 hehe har selv denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117321&view=detailed er kjempe fornøyd med denne og det er den som jeg ville anbefalt ikke så gal pris på den heller og han som trodde han klarte å klokke sin opp til 3.8 fra en 2.8 må ha drukket aseton eller noe annet intel klarte dette men da måtte dem tilføye flyttende nitrogen og du vil ikke vite hva dette ville koste deg som privat person for å heller ikke tenke på hva du måte ha hatt for sikkerhets regler.. jeg kan godta 3.2 3.4 men ikke på den temperaturen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå