dagfather Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 har et MSI 865 pr Neo 2 hovedkort som ikke funker helt bra... Kjøpte nytt hovedkort, cpu, ram og harddisk og noe skjedde etter en uke... Det som skjedde var følgende... Pcen min stod og gikk da jeg var på butikken en tur. da jeg kom tilbake hadde hele pcen "fryst" og jeg fikk ikke gjort noen ting.. Måtte da skru av pcen ved hjelp av av/på bryteren på kabinett. Da jeg startet opp igjen fikk jeg beskjed om at NTFS.sys var corrupt og at jeg måtte reinstallere windows. Så satt jeg inn xp cden og fikk beskjed da den drev å gjorde seg klar til installering at filen DMBOOT.SYS var corrupt og måtte restarte maskinen.. Så jeg tenkte da at det kunne være noe galt med noe av det som lå på harddiskene, så jeg satt inn en ny harddisk som er helt tom.. Prøvde så på ny, men fikk samme feilmelding... Snakket med komplett, og de sa jeg skulle prøve å laste ned siste driver til bios og installere den... Men når jeg fant den jeg tror er riktig så står det i installasjonsveiledningen at den type hovedkort jeg har ikke støtter versjon 3.* og driveren var 3.6 så... Hva skal jeg da gjøre? Hører rykter om flashing av bios, men det har jeg aldri gjort og vet ikke hvordan eller hva man trenger for å gjøre dette.. Kan noen hjelpe meg med dette er jeg evig takknemlig... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hva er tilstanden p.t. ? Det er høy risiko å oppdatere Bios hvis systemet ditt er svært ustabilt ( feilflash = dødt kort ). Ustabilitet kan også være fordi det mangler noen basisdrivere - hvis du har fått installert windows nå, sjekk mangler/konflikter i enhetsbehandlingen. Normalt går det greit å flashe Bios med MSI Live Update Her - installer programmet, koble til internett og programmet leter opp riktig versjon - men obs!: disable antivirus auto-protect/ sanntidssøk e.l. ( avh. av hvilken antivirus du bruker ). Det du nevner om at kortet ditt ikke støtter 3.x Bios versjon, beror på at du har 865PE Neo2 og ikke 865PE Neo2-PS men vær 100% sikker på hvilket du har ( MSI 865 pr Neo 2 er feil betegnelse ). Hvis det er umulig å installere windows kan Bios oppdatering gjøres via floppy, men da ville jeg heller returnert kortet istedet. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Det høres ut som minneproblematikk. Hvis du forsøker å resette BIOS ved hjelp av "Clear CMOS" jumperen så skal det holde. Ikke noe poeng i å starte med å flashe BIOS hvis man ikke har prøvd andre ting først. Reset CMOS, prøv med en og en minnebrikke, og så prøv flashing som en siste utvei. -KJ Lenke til kommentar
dagfather Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 det funka når jeg tok ut minnebrikken og clear cmos jumperen... Men vil dette si at minnebrikken er skadet eller noe feil på? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Desverre så er det nok mest sannsynlig at den ene brikken din ikke er helt stabil, ja. Du kan jo teste den i et annet minnespor enn den opprinnelig sto i? -KJ Endret 13. april 2004 av jevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå