Ulkesh Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hei, Jeg sitter med en Intel C 2.00 Ghz med en vifte som drar strøm fra hovedkortet, Abit BD7II (Intel i845E-ICH4). Vifta ligger konstant på 2600 rpm, og jeg lurer på om det finnes en måte å regulere hastigheten på vifta, enten via ett program eller med viftestyringa jeg har montert i front av kabinettet. Problemet er at vifta har en liten plugg med to pins, og viftestyringa har en stor plugg med tre pins. Hovedkortet kom med Win Bond Hardware Doctor, der jeg kan se hastigheten på vifta, men ikke stille på den. Noen forslag eller ideer ? Takker ! Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Kanskje SpeedFan kan hjelpe deg? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Sikker på at det ikke går an å få de til å passe sammen? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Du må nok shoppe deg ny vifte da! For den tredje ledningen forteller hvor fort viften går rundt til hovedkortet. Alle CPU vifter jeg har sett av nyere dato har den tredje ledningen. Men forstår ikke hvordan du har funnet ut at viften går med 2600RPM, når den bare har 2 ledninger.... MVH Øyvind Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 du kan jo lage hjemme mekk koblinger på viftestyringa? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Hehe, så visst ikke den svarte ledningen i mørket...... Stemmer, det er tre ledninger, og den passer til viftastyringa. Da ble det endelig stille nok til å sove her ja.... Takker ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå