Gå til innhold

Problemer med nForce IGP

bernini

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter på mine foreldres pc nå som inneholder følgende komponenter:

AOpen MK79G-N

XP 2500

2x 512mb TwinMOS Pc2700

WinXP Pro

DirectX 9.0b

Hovedkortet har innebygget GeForce 4MX. Det fungerer ikke i det hele tatt. Har ikke testet på noen spill, men 3DMark 2001 og denne fungerer ikke for å ta noen eksempler. Testene på dxdiag fungerer helt fint.

Får av og til artifacts i skjermbildet i windows.

Har reinstallert alle nForce drivere og skjermdrivere. (Brukte driver cleaner, ja)

Problemet viser seg som oftest i form av blåskjerm. Den varierer litt av utseende, nå sist fikk jeg PAGE_FOULT_IN_NONPAGED_AREA (eller noe lignende ;) ) og melding om at det var feil i "nv4_disp.dll"

Har fått det PAGE..-greiene før på en annen pc, da var det feil med ram noe som også virker logisk i dette tilfellet siden skjermkortet bruker hovedminnet. Kjørte derfor memtest86 uten feil, men sjekker den minnet som er delt med skjermkortet?

Takker så mye for svar

- gordito

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt noe av det samme problemet med min gamle shuttel. Dette kommer av at chipsettdrivern har en innebygd skjermkortdriver og vis man installerer denne først (som man må) og deretter installere skjermkortdriver etterpå blir det krasj.Det du må gjøre er å installere chipsettdrivern ført, etter installasjon og reboot går du til legg til/fjern programmer og fjerner skjermkortdriver og rebooter. Etter reboot installerer du skjermkortdriver.

Vis du har overklokket CPU din kan dette gå utover den integrete skjermkretsen. Vis du har overklokket prøv å gjør på normal hasdighet og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Problem med skjermkortdrivere, flasher alltid biosen på de

og det hjelper, av og til må man installere OS med et PCI

skjermkort, ellers blir det bare korrupte filer og mye tull.

Har bygdt ca. 6-7 maskiner med det kortet......

Men når du får alt på plass så er det et meget bra kort !

(AGP/PCI lock osv.) for lettere OC.....

Lenke til kommentar

Ok, fint at jeg ikke er den eneste ;). Takk for nydelige svar, skal prøve det dere sier i morgen, er dautrøtt nå..

Kommer ikke til å gå så langt som å reinstallere OS, gjorde det nettopp. Denne pcen blir uansett brukt utelukkende til 2D-arbeid, utenom når jeg er bak tastaturet selvsagt ;)

Kommer heller ikke til å overklokke noe særlig siden den har mer enn nok kraft til å fungere som skrivemaskin ;)

Takker igjen for svar

- gordi

Edit:

Ps. Biosen kan du flashe i windows-miljø uten disketter osv.......

Nydelig, da slipper jeg å lete i timesivis etter en fungerende diskett..

Endret av gordito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...