Windoge Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Tenkte jeg skulle prøve noe ut på skjermkortet mitt for å se om det lot seg klokke mer. (Nei, kjøper ikke vannkjøling ennå) Men uansett, tenkte å slenge på en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123061&cks=PRL Og deretter hive på 2-3 stk 80x80 vifter ved enten og lime eller skru de fast. Og seffølgelig noe ordentlig kjølepasta på gpuen (AS5) Hvordan tror dere dette vil gå? Radeon 9800 XT Endret 12. april 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Flott det, men siden det er heatpipe så er det ikke optimalt for ekstremkjøling, men vil holde bra til det du planlegger. Det er en av de beste kjølerene du får kjøpt i N til det kortet, men jeg er ikke sikker om det dekker rambrikkene. Eller om det er klarering til å feste ramsinks. Du kan jo google etter en review som sammenligner med VGA silencer og TT sin heatpipe. Endret 12. april 2004 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Flott det, men siden det er heatpipe så er det ikke optimalt for ekstremkjøling, men vil holde bra til det du planlegger. Yes, skjønner hva du mener. Vet at det er en heatpipe og derfor er laga til de som vil ha 0 dba i støy. Men siden den er at et matriell som gjør sånn at det er mulig og dempe varmen via luft så stopper det jo ikke vifter i å gjøre det Men hadde vært morsomt å prøve. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Heatpipe er ikke bare stille. Den kjøler brukbart også. Hadde et Ti4200 kort med Zalmans heatpipekjøler og ei 80mm papstvifte til å blåse luft på ribbene. Klokka kortet til 310/630. Var riktig nok et PoV kort som var laga spes for overklokking, men uansett tåligbra med semi-passiv kjøling Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Men en ulempe med heatpipe er at temperaturen vil ligge ~stabilt litt høyt. Altså du vil nok i mange tilfeller få lavere temp med plain heatsink, men HP vil kunne fjærne mer energi. Men dette har ingenting å si. Det som er sikkert er at den er bedre enn stock kjøleren. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Blir morro å se hvordan det går da. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Artic cooling vga silencer skulle komme i en XT revisjon i mars..... Den har ikke kommet ennå men jeg har sett det flere steder at det skal komme....... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Artic cooling vga silencer skulle komme i en XT revisjon i mars.....Den har ikke kommet ennå men jeg har sett det flere steder at det skal komme....... Men den er vel ikke egnet spesielt for klokking? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Men den er vel ikke egnet spesielt for klokking? min oppfatting er at artic cooling er mye bedre egnet til overklokking enn heatpipe kjølere, jeg har selv et 9700pro med artic cooling vga silencer og er fornøyd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå