Gå til innhold

Hvilke slanger til vannkjøling?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal skifte ut slangene i vannkjølingen, og legge til GPU kjøler. Men er usikker på hvilke slanger jeg skal kjøpe. Jeg har sett på Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2"OD fra microplex.

Er det noen som har prøvd de? Jeg kommer til å bruke anti-knekk'ene de har på microplex...

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kuriyama slangane skel vere heilt greie.. Tygon fra netconnection er òg kjempegode, men dei er _mykje_ dyrare.

Men bøyer ikke tygon slangene seg lettere? Og kan jeg bruke kuriyama anti-knekk på tygon slager?

btw, jeg regner med at disse ikke ruster... Noe som vet det med sikkerhet?

Lenke til kommentar
frostvesken(eller et annet anti korrosjons middel) hindrer rust, uansett tror jeg de er laget av rustfritt stål...

men de slangene fra NETCONNECTION har ganske tykke vegger, og det skal litt til før de knekker ..

Har en kompis som bruker disse slangene, og han var ikke fornøyd med de.

Lenke til kommentar

Ja, han kjøpte de fra microplex. Men alle slangene fra netconnection er jo svindyre i forhold til på microplex. Men slangene kommer til å ligge i skarpe vinkler (Fra CPU til NB til GPU), vil ikke harde slanger legge press på blokkene?

Tenkte kanskje at det er bedre å bruke litt mykere slanger, og heller bruke anti-knekk?

Lenke til kommentar
Tenkte kanskje at det er bedre å bruke litt mykere slanger, og heller bruke anti-knekk?

Du er kanskje inne på noe der! Men "anti-knekk" vil vel også legge litt press på slangen - riktignok ikke i like stor grad som en tykkvegg slange? Uansett ville jeg personlig styre unna innvendige innretninger i slangene så lenge som mulig, da de hindrer litt flow.

Forøvrig vil jo de fleste slanger ha en form for minne, så presset på vannblokker fra tykke slanger vil nok nøytraliseres over tid.

-

Ellers kan jeg si meg helt enig med diablito's innlegg her. :)

Lenke til kommentar

bah, uvane jeg har lagt på meg... Ikke klag på min norsk, finnes andre i dette forumet som har norsk som tilsvarer en viss ende.

Ang. hk, har hket ditt rask nok bus til PC4200 minne?

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...