andm Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Min AM-mottaker har sluttet å fungere. Jeg antar at feilen ligger som anvist på bildene under. Tror det er resultat av at jeg har presset kontaktpinnene for hardt ned, så de har blitt kjørt igjennom kretskortet. Kan noen si meg hva den oransje delen som er knekt, er for noe? Enda et bilde for å vise hele kretskortet. Et bilde av utsiden på mottakeren. Endret 15. april 2004 av Ostekjeks Lenke til kommentar
andm Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Er det ingen som aner hva den oransje delen er for noe??? Lenke til kommentar
Novec Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Litt vanskelig å se uten mer detaljert bilde. Prøv å legge printkortet på scanneren hvis du ikke har god makro på kameraet ditt. Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Send en mail til hitec og spør etter skjemaer over hvor de forskjellige bitene sitter. Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Ser ut som en kondesator. har den to eller tre lodde punkter. Anbefaler deg å kjøpe ny. Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Her er link til en som er lik. http://www.modellers.com/waModellers/model...ductId=37&blId= Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 er nok en SMD kondensator Prøv å søk etter databal på google Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Den oransje delen er mest sannsynlig en overflatemontert kondensator. Du kan kontakte Hitec og be om skjema eller du kan spørre ei hobbysjappe som selger slikt modell-utstyr... Lenke til kommentar
andm Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Delen er rektanguler og oransje, kan ikke se noe annet enn plastikk i komponenten.. Dere sier det er en kondensator. Noen mulighet for at jeg kan erstatte den? Med en annen kondensator eller en enkel leder? Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Ja du kan erstatte den med en ny kondensator. Det er ganske enkelt. Det eneste du trenger å gjøre først er å finne ut verdien på den, og selvfølgelig skaffe en ny. se elfa's kondensatorer Du må nok ha skjema tenker jeg. edit: Husk du skal ha en overflatemontert kondis, mest sannsynlig i størrelsen 1206 hvis jeg ikke tar helt feil Endret 16. april 2004 av zupreme Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Anbefaler å kjøpe ny , har selv sånn som jeg har hatt problemer med , fikk noen tv-repratører til og fikse den , funka en stun , men nå er den ødelagt , var ikke samma del da Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Det trenger ikke være samme feil. Anbefaler å reparere først. En slik kondensator koster ikke mange kronene...det er verdt forsøket hvis du får gjort det billig Ny koster vel denne enheten rundt 300kr Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 jeg skrivde at det ikke var samma feil , men kanskje litt utydelig Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 edit: Husk du skal ha en overflatemontert kondis, mest sannsynlig i størrelsen 1206 hvis jeg ikke tar helt feil vanskelig å si noe om størrelsen på bildet, men for emg ser det ut til at den er mindere enn 1206. Det beste er å måle. Lenke til kommentar
andm Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Hvor skal jeg måle, og hvordan? Jeg regner jo med at det er en Fahrad-verdi eller noe slikt... Takker for hjelpen så langt.. Jeg skal prøve å reparer før jeg eventuelt kjøper ny. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Den fysiske størrelsen måler du i lengde og bredde. Det blir noen små millimeter. Det er standardstørrelser ute og går, men små avvik kan forekomme. Ta en titt på Elfa sine sider så blir du klokere. Du får ikke målt verdien på en defekt komponent. Av bildet så det ut som kondisen var fysisk skadet, da får du ikke målt den. Verdien er trolig rundt nF eller pF. Det tryggeste blir å få i skjema. Har du hørt med din lokale hobbysjappe? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Hmmm. Har 3 slike motakere jeg. De tåler jo vann og alt mulig. hvoran karte du å ødelegge den??? Jeg ville ha kjøpt en ny en, siden det bare er en AM sender. ta vare på krystallen og kjøp ny motaker! Hvilken bil/båt har du??? Edid: skriveleif Endret 17. april 2004 av I hate Compaq Lenke til kommentar
andm Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Det var ikke RC-bilen min som voldtok kontaktene. I sammenheng med et prosjekt der jeg prøver å fjernstyre en robot, måtte jeg koble ledninger fast i mottakeren. Min løsning var å ta noen tjukke ledninger å sette over kontaktpinnene, for og så lodde på ledningene på de tjukke igjen. Men en genuin blanding av frustrasjon og mangel på søvn fikk vel meg til å glemme skjørheten til kontaktene... Så det jeg gjør nå er å glemmer hele skiten (untagen krystallen), og kjøper en ny en? Intet håp igjen om at jeg kan klare å fikse denne? Hva med å måle verdien på en kondensator ved siden av, for å så prøve å erstatte den ødelagte med en vanlig en? Hadde det gått? Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Du kan jo alltids prøve. Man kan jo være heldig;) Eller du kan sjekke en annen likedan mottaker som er i orden. Måle på den kanskje?! For å måle en kondensator trenger du et multimeter som har den funksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå