Oseantic Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hei! Har nettop sett på hardware.no sin test av corsair twinx3200LL og hvor høyt de har klokket dem på asusp4c800 hk'et. Overklokking av den på asusp4c800 Jeg prøvde akkurat det samme på mitt Asusp4c800-e deluxe og jeg satte på minne timings på :2-3-3-6 og så hvar det noe under det tallet som jeg ikke rørte,den sto på (8). Satte også på pci\agp lock på 33.33\66.66. Satte på at ramen kjører synkront med cpu. Satte 2.75v på ram. Satte fsb på 219. Da ville ikke pc'en boote.Prøvde igjen etterpå på minne timings av spd.Og satte fsb på 210.Og minne volt til 2.5. Da bootet jeg og alt funket i windows xp.Men når jeg kjørte goldmemory så feilet det.Det feiler også med standard intillinger (når jeg ikke har overklokket noe som helst) Noen som vet hva som er grunnen til at jeg ikke får til å kjøre 219qdr(som de fikk til på hardware.no) Og hvorfor goldmemory feilet? Takker veldig for svar Edit:Skriveleif Edit2: Har foresten Corsair TwinX1024-3200LL Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Noen som vet hva som er grunnen til at jeg ikke får til å kjøre 219qdr(som de fikk til på hardware.no) De minnebrikkene du har kjøpt er spesifisert for 2x200MHz, og selv om hw.no får de til å kjøre på 219x2 er det ikke sikkert at du får det. Og hvorfor goldmemory feilet? Tja, hvor mye spenning er det max corsair anbefaler / garanterer at brikkene tåler ? EDIT : Når ryker garantien på brikkene ? 2,7 volt ? Endret 12. april 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 (endret) garantien ryker på 2.8 og over tror jeg. Endret 14. april 2004 av Oseantic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå