lugah Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Jeg vil ha en local webserver som har støtte for .asp & .aspNET vil ikke bruke den iis greia fra windows siden jeg ikke har cd en...' noen som vet om noe...? Endret 12. april 2004 av lugah Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Jeg vil ha en local webserver som har støtte for .asp & .aspNET vil ikke bruke den iis greia fra windows siden jeg ikke har cd en...' noen som vet om noe...? Sorry to say it, men den IIS greia er laget for asp å sånn. IIS er Bill Gates sin web server, og asp og .Net er hans hjertebarn. Ellers finnes det jo noe annet som heter PHP, som som regel kjører på noe som heter Apache, noe som ikke har noe med Bill å gjøre. Jeg leste et eller annet sted om noe som hette: warez, er ikke sikker på hva det er, men det var visst noe hysj hysj greier Endret 12. april 2004 av slimboy Lenke til kommentar
lugah Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 ja vet hva php er, men noen sider man kan laste ned IIS fra ? til xp Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Nei du kan ikke laste ned IIS, men du kan laste ned .NET framework fra asp.net. IIS følger med Windows CD`en din (gjelder for både XP og 2000). Du er nødt til å ha IIS for å kjøre .NET, derfor må du nok begynne og lete fram windows CD`en din og installere :-) dacourt Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 einaste måten å få IIS på er windows cden skal du programmere i ASP og ASP.Net MÅ (BØR) du kjøre IIS. Apache med Chili!Soft ASP går et stykke, men er nåke redusert. Ikkje anbefalt. har ikkje dei mest vanlege komponenta som kjem med IIS.. viss du har XP Pro er IIS med der, XP Home har og IIS, men det er litt meir innvikla å få installert, sia du må "lure" OSet til å installere det. men koffor hakje du cden da? viss du har kjøpt dataen med windows installert, skal heile cden ligge på harddisken i CAB format e.l, ellers er det berre å gå å klage trur eg Lenke til kommentar
lugah Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 nei det er ikke kjøpte... men fant ut at jeg hadde en haug med windows cd oppe på skapet (ja de er orginale alle sammen....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå