Gå til innhold

Celeron vs. Pentium


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. celeron er så treg at en celeron 2,8 Ghz sliter med å henge med en Duron 1,6 Ghz til 350,- = ikke kjøp celeron.

 

2. AMD XP2500+ tilsvarer en P4 2,4 2,5 ghz i standard hastighet.

 

3. Amd XP2500+ er kjent for å klokke bra. de fleste klarer 3000+ til 3200+ hastighet, som tilsvarer en P4 3.0 Ghz. Men mange klarer 2,4-2,5 Ghz noe som bør tilsvare en P4 på 3.4 Ghz

Lenke til kommentar

Pentium 4 2,4 GHz knuser Celeron 2,8 GHz så jævla rått..

prisforskjellen er på bare 200 kr hos komplett..

 

men jeg ville nok kjøpt Pentium 4 2,8 GHz PC800 eller bedre hvis jeg absolutt skulle kjøpt meg Pentium prosessor i dag...

 

 

AMD Athlon XP 2500+ tilsvarer, som nevnt, ca. en Pentium 4 på 2,4-2,5 GHz, men kan lett klokkes til å yte omtrent som Pentium 3 GHz... og hvis man er heldig -> enda mer..

 

 

Ja.. Skulle jeg hatt meg en prosessor på nivået du sirkler deg inn på så ville jeg gått til innkjøp av en AMD Athlon XP 2500+.

halve av prisen.. det er rettogslett sykt hvor mye mer man får for pengene ved å velge AMD Athlon XP istedet for Pentium 4.

 

800 kr. mot 1700-2000 kr. liksom.

 

 

og til prisen av Pentiumen så får du nå AMD Athlon 64 3000+ til en hundrelapp eller to mer.. og 64-bits prosessoren til AMD outshiner Pentiumen.

 

så istedet for å velge en Intel Pentium 4 så kan du velge en AMD Athlon XP som yter omtrent det samme til halve prisen.. eller du kan velge å betale omtrent det samme som Intel Pentium 4 koster, og få en AMD Athlon 64-bit som yter betraktelig bedre...

 

 

ditt valg :thumbup:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

vert lurt? kommer an på om du har bruk/vil betale det _store_ mellom legget. Den celeron 2.6n din får du bare noen hundrelapper for men p4 2.8 koster _litt_ mer...

 

Hadde heller ventet litt til prisene til AMD64 synker..

 

EDIT: 2stk var vist før meg..p4 cpuer har en annen socket enn celeron (stemmer ikke det?)

 

p4 sin socket er vel 478, mener/vet/tror jeg.

kjøp heller xp2500+ OG nytt hovedkort (er du heldig er det billigere enn bare den p4 2.8 cpuen du snakket om...)

Endret av MADsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...