yNx Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Ja, med laptop Men det er ingen problem å hente store filer manuelt heller Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hei http://www.gnome.org/~jdub/garnome/ Garnome er tingen. Garnome laster ned de riktige pakkene og installerer Gnome 2.6.0 for deg automatisk. Garnome er lagd for å installere nyeste gnome parallellt med den du har (eller ikke har) fra før. Default blir alt installert i en garnome katalog i hjemmekatalogen din. Skal fungere på alle distroer. Finnes andre systemer som jhbuild og cvs-gnome, men de bygger fra CVS, og er ikke like stabile. Forøvrig må det sies at Gnome 2.6 er utrolig sweet og kan virkelig annbefales. Den nye filemanageren tar litt tid å bli vant med, og ved første øyekast kan den virke som filemanageren i Windows 95 - den åpner alle kataloger i nye vinduer. Det geniale er at vinduene åpnes der de lå forrige gang du åpnet de, slik at du lett kan "bygge" et fint system for file browsing. Tar litt tid å venne seg til, men er faktisk veldig bra. Annbefalt lesning: http://www.arstechnica.com/reviews/004/sof...nome-2.6-1.html http://www.gnome.org/start/2.6/ Lenke til kommentar
CrasY Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hvorfor bruke linux hvis du ikke klarer å compile programmer? :< vet ikke jeg... høres bare litt dumt ut å ikke kunne gjøre ting før andre gjør det for deg (vente på .rpm) det er jo tross alt linux, og det betyr endel lesing og mye nytt å lære.. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Eh, det er jo en fordel å bruke .rpm på distroer som støtter det. Jeg bruker ikke linux for å sitte en hel dag bare for å få et program jeg kan installere i løpet av 10 minutt om noen uker. For meg er datamaskinen et verktøy, ikke noe jeg sitter hele dagen med og bruker al min fritid på. Lenke til kommentar
CrasY Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Joda. Brukte rpm når jeg kjørte Red Hat. Kanskje jeg bare er blitt litt compiled etter jeg gikk over til slack. Ikke det at jeg ikke bruke installpkg .tgz asså Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 En digg ting med rpm er: - lett avinstall - dep. checking (dette gjør jo ./configure også, men...) Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ok, greit at det er lurt å beherske det å installere pakker fra source, men det er kjedelig og tidkrevende å installere systemer som Gnome kun ved bruk av tgz pakker. Da er det mye greiere å bruke ewt system som feks Garnome. Dette er pakkene du må installere/oppgradere for å få Gnome 2.6.0: Først biblotekene Gnome krever: libpng libjpeg libtiff XFree86 libpopt libbbz2 zlib libfam mozilla Så er det selve pakkene som utgjør GNOME 2.6: libxml2 libxslt gtk-doc glib libIDL ORBit2 intltool libbonobo fontconfig Render Xrender Xft pango atk shared-mime-info gtk+ gconf gnome-mime-data gnome-vfs esound libgnome libart_lgpl libglade libgnomecanvas libbonoboui hicolor-icon-theme gnome-icon-theme gnome-keyring libgnomeui startup-notification gtk-engines gnome-themes gnome-desktop libwnck scrollkeeper gnome-panel gnome-session vte gnome-terminal libgtop gail gnome-applets metacity libgsf libcroco librsvg eel nautilus control-center gtkhtml2 yelp bug-buddy libgnomeprint libgnomeprintui gtksourceview gedit eog ggv file-roller gconf-editor gnome-utils gal gnome-system-monitor gstreamer gst-plugins gnome-media nautilus-media gnome-netstatus gcalctool gpdf gucharmap nautilus-cd-burner zenity gnome-speech at-spi gnome-mag gnopernicus gok epiphany gnomemeeting gnome-games gnome2-user-docs Sorry for litt lang post Men du tar poenget. Er litt greiere å starte Garnome før du legger deg, og ha et system oppe dagen etter, enn å knote med hver enkelt pakke. Lenke til kommentar
CrasY Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Indeed. Alltid kjekt å kunne basicen.. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Det er ikke spørsmål om jeg kan. Det er spørsmål om jeg gidder. Og jeg gidder ikke å bruke tid på noe jeg får i løpet av noen uker. Det er ikke verdens undergang om boksen ikke er _helt_ up2date. Endret 16. april 2004 av yNx Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 http://www.gnome.org/~jdub/garnome/ Garnome er tingen. Garnome laster ned de riktige pakkene og installerer Gnome 2.6.0 for deg automatisk. Ikke helt sant, dessverre; GARNOME har ikke kommet for GNOME 2.6.0 ennå. Nyeste er fremdeles 2.6.0rc1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå