Qwseyvnd Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Har lastet ned *.tgz for GNOME 2.6.0 Hvordan får jeg GNOME 2.6 til å funke? Har prøvd å installere *.tgz pakker rett i /, slik pakkene installere av seg selv, det funket ikke. Hvorfor? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Fordi de må pakkes ut og kompileres. Ikke for å være frekk, men jeg tror neppe du klarer det. Vent til det kommer i pakkesystemet ditt. Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 yNx: Slackware sitt pakkesystem bruker filer med etternavnet tgz. Gnome sourcen fra Gnome.org kan lastes ned som tar.gz eller tar.b2, antar derfor at du har lastet ned pakker til Slackware, som har filendelsen tgz. For å oppgradere/installere pakker i Slackware gå til katalogen du lastet ned filene og skriv: upgradepkg --install-new *.tgz Husk at du må være root for å gjøre dette. Når pakkene er installert velger du hvilken desktop/windowsystem du vil bruke ved å skrive xwmconfig Denne må kjøres av hver enkelt bruker. mvh Terje Lenke til kommentar
yNx Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Sikker på at han ikke har lastet ned feile filer? Fordi jeg vet fra tidligere poster at han bruker Suse. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Jeg bruker SuSE 9.0. Nå har jeg skjønt. Gi meg tips hvordan jeg installer GNOME 2.6.0 kjapt og effektivt, lite arbeid. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) for andre gang; vent til det kommer i pakkesystemet! Og vil du ha lite arbeid? Bruk Windows. Endret 13. april 2004 av yNx Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Og vil du ha lite arbeid? Bruk Windows. For noe tull. Linux trenger ikke være mye arbeid! SUSE er vel en av de distroene som er lite arbeid. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Og vil du ha lite arbeid? Bruk Windows. For noe tull. Linux trenger ikke være mye arbeid! SUSE er vel en av de distroene som er lite arbeid. Tror ynx sin reply var ment som en respons på alle qwesdsfasa sine poster, som i seg selv er et helv*ete Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) GNOME kommer nok neppe i YOU til SuSE 9.0. Kanskje den kommer i 9.1, men der er standarden GNOME 2.4, siden SuSE først og fremst er en "KDE-distro" (3.2). Endret 13. april 2004 av objorkum Lenke til kommentar
yNx Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Ja, det var ment som en respons på alle innleggene til qetelleranet. Beklager om jeg var frekk, men det var altså min mening. Bruk Windows. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Kjører i dag Fedora Core 1, og vurderer å teste gnome 2.6. Er dette mulig uten å praktisk talt bygge om halve distroen? Noen "søte små" RPM'er? Eller da eneste mulighet FC2 beta 2 (har denne 2.6 gnome?) Lenke til kommentar
yNx Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Jeg prøvde det. Vel, du bygger ikke om halve distroen. Du bygger om halve gnome. 50 % gnome 2.6 og 50 % gnome 2.5 Vet at det finnes rpm til alle gnome pakkene, men jeg er for lat til å gjøre det. prioriterer ikke akkurat det høyest. Venter heller til fc2 final kommer Endret 13. april 2004 av yNx Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Kjører i dag Fedora Core 1, og vurderer å teste gnome 2.6. Er dette mulig uten å praktisk talt bygge om halve distroen? Noen "søte små" RPM'er? Eller da eneste mulighet FC2 beta 2 (har denne 2.6 gnome?) http://people.ecsc.co.uk/~matt/repository.html Lenke til kommentar
yNx Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Den bør du holde deg milevis unna. Ødela i hvert fall Gnome for meg. *vente på fc2* Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 For beste GNOME-opplevelse, må jeg virkelig få anbefale Slackware. En liten terskel å komme over med installasjon og slikt, men etter det, er den enkel, utrolig kjapp, og flott å sette opp. Du lærer mye Linux av det også. Etter det er gjort går du og laster ned Dropline GNOME som nå er i 2.6. Med et enkelt installasjonsprogram har du et fullverdig dekstop-operativsystem (i mine øyne) oppe på kort tid. Gi det en sjanse. Jeg har alltid forsøkt å holde meg unna Slackware, men når jeg nå prøvde det - var det som det beste av Linux jeg har prøvd. Som sagt, en liten terskel, men etterpå, himmelen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Har tenkt på det, men har mer lyst på getoo HVIS vi noensinne får oss bredbånd... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) kyrsjo: Trenger ikke bredbånd for gentoo. Er ikke så mye å laste ned. Endret 14. april 2004 av yNx Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 En grei install med 2.6 kernel, alle standard gnu utils, gcc, gnome inkl. snadder, openoffice, gimp etc. - hvor mye er dette å laste ned? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Er ikke helt sikker, men er ikke snakk om mnge hundre mb. Last bare ned minimal livecd på ca. 70mb. Jeg har gjort det slik at hvis det er store filer, laster jeg dem ned på skolen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Det gjør jeg også. Har access til serveren (som garantert ikke blir skrudd av), og "nohup wget http://hgauietgsregbuisre &>/dev/null & Men får du lastet ned "emerge kildekoden" fra skolen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå