Gå til innhold

GNOME 2.6.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

yNx: Slackware sitt pakkesystem bruker filer med etternavnet tgz.

Gnome sourcen fra Gnome.org kan lastes ned som tar.gz eller tar.b2, antar derfor at du har lastet ned pakker til Slackware, som har filendelsen tgz.

For å oppgradere/installere pakker i Slackware gå til katalogen du lastet ned filene og skriv:

upgradepkg --install-new *.tgz

Husk at du må være root for å gjøre dette.

Når pakkene er installert velger du hvilken desktop/windowsystem du vil bruke ved å skrive

xwmconfig

Denne må kjøres av hver enkelt bruker.

mvh

Terje

Lenke til kommentar
Og vil du ha lite arbeid? Bruk Windows.

For noe tull. Linux trenger ikke være mye arbeid! SUSE er vel en av de distroene som er lite arbeid.

Tror ynx sin reply var ment som en respons på alle qwesdsfasa sine poster, som i seg selv er et helv*ete

Lenke til kommentar

Jeg prøvde det. Vel, du bygger ikke om halve distroen. Du bygger om halve gnome. 50 % gnome 2.6 og 50 % gnome 2.5 :p

Vet at det finnes rpm til alle gnome pakkene, men jeg er for lat til å gjøre det. prioriterer ikke akkurat det høyest. Venter heller til fc2 final kommer :)

Endret av yNx
Lenke til kommentar

For beste GNOME-opplevelse, må jeg virkelig få anbefale Slackware. En liten terskel å komme over med installasjon og slikt, men etter det, er den enkel, utrolig kjapp, og flott å sette opp. Du lærer mye Linux av det også. Etter det er gjort går du og laster ned Dropline GNOME som nå er i 2.6. Med et enkelt installasjonsprogram har du et fullverdig dekstop-operativsystem (i mine øyne) oppe på kort tid.

Gi det en sjanse. Jeg har alltid forsøkt å holde meg unna Slackware, men når jeg nå prøvde det - var det som det beste av Linux jeg har prøvd. Som sagt, en liten terskel, men etterpå, himmelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...