Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg (komplett) for ca 10 000.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ikke noe særlig greie på anlegg til bil så derfor spør jeg dere hva en bør ungå og hva som anbefales.

 

Har regnet med å bruke ca 10 000 (+/-) og det er jo endel penger.

Poenget er å ha et anlegg som varer en good stund.

 

Har kikket litt på en pakke fra bilradiospes.no

 

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=858

Om linken ikke fungerer, så er det kraftpakken fra rockford.

 

Dette anlegget er vell komplett?

 

Blir glad for alle tips som hjelper :).

Andre merker er jo selvfølgelig velkommne og.

 

Helt til slutt vil jeg si at dette er det første anlegget jeg kjøper (om dere ikke forstod det)

 

cd/mp3 spiller kjøpes utenom (Da jeg har sett ut et fra blaupunkt).

Anbefalinger her?

 

Oppgi gjerne linker til tester om dere har noen :)

Endret av hoffman82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den rockford pakken inneholder det meste du trenger for å få kurant lyd i bilen. I tillegg må du regne med en kabelpakke med ledninger til forsterker.

 

Når det gjelder Blaupunkt er det delte meninger om spillerene deres. Personlig liker jeg de ikke, mens min far feks, er veldig fornøyd med sin. Jeg liker best kvaliteten på Pioneer, alpine og kenwood. Kanskje du kan ta en kikk på det de har og tilby deg også? :)

Lenke til kommentar

Jeg takker for alle svar og håper det kommer flere.

 

Jeg synest det er "smartest" å kjøpe en pakke, selvo mdet er litt dyrere enn å sette det sammen selv av den enkle grunn, jeg har ikke peiling på alt og hva slags utstyr jeg trenger for å få en bra lyd.

 

Om dere har andre "oppsett" for ca 10 000 hadde det vært flott om dere postet det her :)

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig fornøyd med RF. De kan lage god lyd, men de er også høyt priset.

Denne pakken har alt du trenger. Hvis du velger selv å sette sammen en pakke, ville jeg feks ha valgt:

- RF 9120R Cd spiller

- Focal fronsett (Finnes i maaange forsjellige prisklasser, men begynner på rundt 1500)

- Cerwin vega, hvis du skal ha skikkelig dunk dunk lyd, eller RF hvos du skal h en klar men ikke så brutal bass.

- Forsterere leveres i mange prisklasser. RF har noen veldig gode men de er også kostbare. Jeg ville vell heller kjøpt power aqustic, eller BOSE..Men også BOSS har noen gode forsterkere til en billig penge.

Lenke til kommentar

Bose, power accousticks og slikt ville jeg holdt meg langt unna!

 

Hør med Autosound.no for et tilbud på

Focal 165V2, Infinity Kappa Perfect 12.1 og en Dynabel BF604.

Forsterkern er gulle god, men om du skulle trenge å oppgradere til kraftigere saker så har Soundpressure tilbud på TRU T2.100 som vil holde kappaen i et jerngrep! Og dette er fortsatt innen ramma på 1000 MED TRU sterkern.

Videre vil jeg anbefale å kikke innom Musical Transparency. Snakk med Glenn så kan han sikkert komme med pakker som får dine Sony og RF fisende kompiser til å bli grønne i trynet av misunnelse ;)

 

Men du må ikke glemme kabling. Anbefaler trippelskjermede sgnalkabler. Stinger har fine saker der. Liker ikke monster sine noe særlig, men de er ok mhp prisen. Regn med å bruke ca 1500 - 2000 på kabler, sikringer mm.

Kjøp så tykk strømkabel som mulig! 35mm2 - 50 mm2 er fint.

 

ikke slurv med kabler og legging av disse. Shit in = shit out. Jo mindre støy kablene blir utsatt for og jo mer støy den tåler jo mindre farging av lyden får du.

Bruk aluminiumsfolie rundt kablene der de krysser hverandre.

 

Det er best å snakke med folk som er seriøse og objektive i denne bransjen.

Hold deg langt unna useriøse lefdal og elkjøp paker iallefall!

Lenke til kommentar

Veldig flott :)

Skal høre litt rundtom.

 

paulmv: ja, klar over den koster 4990,- men den er jo innenfor 10 000 ikke sant:)

Med kabler+spiller blir det jo ca 10 000, ergo komplett:)

 

Har ikke behov for noen mega-råne-dunk-dunk pakke, men en som gir god klar lyd med dunk om dere skjønner.

 

Innkjøpet kommer til å være i juni måned så jeg har litt tid til å sjekke forskjellige pakker.

 

Det er bare å kjøre på med flere merker/anbefalinger :)

 

 

Jalla: Ja, er klar over det med legging av kabler og valg av kabeltyper.

Setter stor pris for rådet ditt. Har noen kompiser som er bil.mek og elektriker og de sa seg villige til å hjelpe meg å legge opp anlegget. Så tror ikke det blir shit in=shit out... :)

 

Kan du ramse opp andre som er seriøse og objektive i bransjen?

Gjerne gi kritikker til steder som en bør gå utenfor i stooor bue og...

 

 

Flott om dere gir litt forklaringer på hva det forskjellige er...

som f.eks TRU etc etc.. (er helt bak mål når det kommer til anlegg og bil)

Går utifra Focal og RF (Rockford Fosgate??) er da merker..

Endret av hoffman82
Lenke til kommentar

TRU er kort og godt noe av det råere du kan få tak i.

T serien er intro linja, de mer seriøse som Copper Tube koster langt mer. i området rundt 20k. Samme med Zapco.

 

Dynabel er seriøst bra forsterkere som gir ærlige watt og ren lyd. Mye for pengene der. Spiller fletta av mange forsterkere som koster omtrent det dobbelte ;)

 

Av merker så finnes det et vell å velge mellom. Focal, MB Quart, Infinity, Boston Acoustics, SEAS Lotus, MCIntosh, Eton, Peerless, JL Audio osv...

 

Ligg unna MDS, Audiobahn, Arizona Eagle, Boss og generelt andre merker som hyper watt og og ikke nevner ett ord om hvilke komponenter de består av.

 

Et godt tips er å stikke innom bilforumet.net.

Her er forhandlere og anleggsbyggere i fleng ;)

Lenke til kommentar

Vi kjøpte en Blaupunkt Woodstock DAB-52 brukt til russebilen vår for 2.200 (koster ny ca 5.800). Denne har det meste: CD-mp3, spiller mp3'er fra minnekort, DAB radio, FM/AM radio, linjeinngang, firekanals utgang og egen subutgang.

Hva mer trenger man? Dette er iallefall masse kos for to tusinger, tviler på at man finner en ny spiller med samme funksjonalitet til denne prisen. BTW, noen som vil kjøpe spilleren etter 17. mai? Til salgs :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...