Elyas Machera Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg skal kjøpe litt mer ram. Jeg har 192 fra før av, og har tenkt å kjøpe 256 til. De burde helst være ganske billige. Er det noen som har noen anbefalinger? Flytt denne hvis den er postet feil. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 sd eller ddr?, kanskje du burde oppgi resten av specsa dine også........, vi trenger litt info for å gi deg råd, ikke bare sånn. "jeg skal ha bil, hva bør jeg kjøpe"? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Vi kom ekstremt langt med kun den info at du skal ha deg ny ram ja. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 sd eller ddr?, kanskje du burde oppgi resten av specsa dine også........, vi trenger litt info for å gi deg råd, ikke bare sånn. "jeg skal ha bil, hva bør jeg kjøpe"? Ok da, DDR ram. Jeg har: 2,5 Ghz Celeron 192ddr ram Integrert grafikkort Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hvilket merke er ramen du har fra før? Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Noen andre måter enn å åpne kabinettet for å sjekke? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg skal kjøpe litt mer ram. Jeg har 192 fra før av, og har tenkt å kjøpe 256 til. De burde helst være ganske billige. Er det noen som har noen anbefalinger? Flytt denne hvis den er postet feil. Ville ihertfall ha kjøpt 512MB til. TwinMos er helt greit til en billig penge Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Noen andre måter enn å åpne kabinettet for å sjekke? ja ved å anvende aida32 www.aida32.com ellr no, søk i google om url er feil Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 sd eller ddr?, kanskje du burde oppgi resten av specsa dine også........, vi trenger litt info for å gi deg råd, ikke bare sånn. "jeg skal ha bil, hva bør jeg kjøpe"? Ok da, DDR ram. Jeg har: 2,5 Ghz Celeron 192ddr ram Integrert grafikkort Du kommer neppe langt med den pcen i spill uansett hvor mye ram du får deg. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 du må ha ny prosessor og nytt grafikk-kort, (eller du må ha et grafikk-kort i hele tatt) Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Den blir ikke brukt til å spille avanserte spill heller da. Mest barnespill. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 kjøp deg 512mb twinmos du Lenke til kommentar
Raptuz Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg ser ingen poeng i å kjøpe annet enn standard DDR 2100 til denne maskinen som antakelig ikke vil bli overklokket noensinne - det er å kaste penger ut av vinduet - en hobby jeg forøvrig er sterkt imot uansett formål -papirfly iberegnet. At det er standard RAM betyr bare at den ikke er beregnet til å prestere særlig mere enn det den er oppgitt til og det holder for ABSOLUTT alle i verden som ikke overklokker. Får du en s.k. dårlig RAM brikke som gjør at maskinen ofte henger og gir deg blåskjerm gjelder kjøpsloven her som alle andre steder. Gå til Prisguiden her på hardware.no (øverst på denne sia) og søk på 512 MB DDR 2100 og du vil finne at det er et Oslofirma med et tilbud 400 kroner under f.eks Komplett sin dagspris, Oslofirmaet har også lav pris på frakt og er ellers til å anbefale som meget seriøse - men slå til NÅ (jeg har selv gjort det, før Påske) for denne prisen varer ikke lenge, RAM prisene er på tur til himmels i.flg. alle prognoser. Neste steg er å utstyre maskinen din med et eget skjermkort. Gå for iallefall 128MB DDR minne på dette. TV ut/video inn er greit å ha i tilfelle fremtidig innkjøp av D Videokamera e.l. Kjøpte selv et Creative 3D Blaster FX 5200 til 695kr men det er litt i tynneste laget selv med egenmontert vifte og godt overklokket GPU/RAM, så jeg anbefaler deg å kanskje skjele til ATI kortene rundt 1000 lappen og oppover. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Takk for svarene Uansett, dette er egentlig ikke min PC sånn som jeg sa tidligere, det er onkelen min sin, og det er barna hans på 4 og 6 år som spiller på den, så å kjøpe noe ordentlig skjermkort er ikke så viktig, siden han kjøper mitt når jeg blir konfirmert og kjøper nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå