Gå til innhold

To nye HD'er kræsjet samtidig

Anbefalte innlegg

Satt å surfet på HW forumet i dag (som vanlig) da det kom noen syke skrapelyder fra maskina mi og alt hang så jeg måtte bare skru av. Når jeg startet opp på nytt så finner ikke bios diskene. (men den finner dvd og dvd brenneren)Har gått igjennom bios, oppdatert bios og sjekket alt, men diskene er og blir borte. Er det virkelig mulig at begge diskene kan kræsje samtidig på en maskin som er bare en måned gammel? Eller kan det være hovedkortet som er synderen? Pesen er av typen Fujitsu Siemens Scaleo 600 med to 160GB disker.(tror det er WD disker) Grunnet dette er en hjemmepc pakke og at maskinen er plombert så har jeg ikke turt å åpne den før det er avklart med Effekt som har supporten.

Noen som har vært borti lignende?

Spec maskin:

P4 3,0 GHz HT. D1625 Intel 865PE Hovedkort. 512 MB DDR-RAM. GeForceFX 5600 256 MB DDR ViVo DVI-I. Harddisk 320 GB IDE/7200 rpm (2 x 160). DVD og DVD+RW/R+. Lyd Creative Labs Audigy 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånt kan skje vedskikkelig harde forstyrrelser i el-nettet... Men det er ikke så veldig sannsynlig det. Desverre så må du nok inne PCen for å få fikset dette.

Prøv ihvertfall å høre på diskene - om det kommer noen rare lyder fra dem (og da mener jeg skikkelig rare, og ikke vanlige hd lyder) så er de nok døde. Det samme om det ikke kommer noe lyd i det hele tatt. Kanskje du kan ta av en av dekslene forran på pcen? Da kan du muligens se om det er noe galt - strømkabelen falt ut eller noe, sånt skjer med sata-disker har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...