Gå til innhold

FarCry med radeon 9100?


nestbest

Anbefalte innlegg

Først og fremst; jeg kjører med:

Intel pentium 4 2.66 Ghz

120gb

Ati Radeon 9100 128mb

 

Jeg har problemer med spillet Farcry:

For det første vil ikke spillet åpne save filer. Jeg velger single player og load game. Da dukker det ingen bildet opp og ingen gamer til tross for at jeg vet jeg har savet og i mappa: C:Games\Farcry\profiles\player\default\savagames" kan jeg finne flere sav filer.

 

Så til hovedproblemet:

Jeg starter spillet, alle videoer og lyder er helt fine. Men når det skjer mye på en gang: helikopter, vakter , alarmer og jeep kjøring samtidig lagger det utrolig. Jeg oppdaterer skjermkort driver nå og håper dette vil løse problemet. Uansett satte jeg alle spesifikasjoner i lyd, skrift og video så lave som mulig men det lagger fremdeles..

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan prøve å slette noen "checkpoint" filene (husk å ta noen av de gamle). Det løste problemet for meg.

 

Tror Radeon 9100 er "litt" for tregt for FarCry. Du bør også ha minst 512MB ram, gjerne 1024MB.

hmm,, får holde meg unna biler og båter da for det er da det lagger. Men hvordan var det save greiene? jeg prøvde å slette training 1, 2,3 og starta spillet men får fortsatt ikke opp noen saved games! :hmm:

Lenke til kommentar

du er no ein Stor optimist hvis du tror att du klarer og kjøre Far cry med R 9100, ein kammerat av meg har Pentium 2,4 512ram og GF4 TI4800SE og han sliter med og kjøre det på Laveste innstillinger, og etter det eg veit så er R 9100 ein del dårligare enn TI4800SE :ermm:

Lenke til kommentar
du er no ein Stor optimist hvis du tror att du klarer og kjøre Far cry med R 9100, ein kammerat av meg har Pentium 2,4 512ram og GF4 TI4800SE og han sliter med og kjøre det på Laveste innstillinger, og etter det eg veit så er R 9100 ein del dårligare enn TI4800SE :ermm:

Mener det er MYE dårligere i DX8

Lenke til kommentar

har selv et radeon 9000 mobility og kjører far cry på medium details 1024x768 og det går stort sett helt glatt! radeon 9100=8500LE og det er endel raskere enn mitt kort, faktisk opp mot ti4200 sin ytelse som kan måle seg med mange av dagens kort (fx5600\5700 og r9600) med de nyeste catalyst-driverne skal ytelsen ha tatt seg opp betraktelig og du bør være istand til å kjøre det minst like bra som meg, men dropp for all del AA og AF. Hvor mye minne har du?

Lenke til kommentar
du er no ein Stor optimist hvis du tror att du klarer og kjøre Far cry med R 9100, ein kammerat av meg har Pentium 2,4 512ram og GF4 TI4800SE og han sliter med og kjøre det på Laveste innstillinger, og etter det eg veit så er R 9100 ein del dårligare enn TI4800SE :ermm:

Jeg har XP 2100+ 1.5GB ram og Creative Geforce 4 ti4600 og kjører i 1280*960 medium details uten problemer

Lenke til kommentar
har selv et radeon 9000 mobility og kjører far cry på medium details 1024x768 og det går stort sett helt glatt! radeon 9100=8500LE og det er endel raskere enn mitt kort, faktisk opp mot ti4200 sin ytelse som kan måle seg med mange av dagens kort (fx5600\5700 og r9600) med de nyeste catalyst-driverne skal ytelsen ha tatt seg opp betraktelig og du bør være istand til å kjøre det minst like bra som meg, men dropp for all del AA og AF. Hvor mye minne har du?

sry!" glemte å nevne det. har 512mb ram.

Lenke til kommentar
Du kan prøve å slette noen "checkpoint" filene (husk å ta noen av de gamle). Det løste problemet for meg.

 

Tror Radeon 9100 er "litt" for tregt for FarCry.  Du bør også ha minst 512MB ram, gjerne 1024MB.

Jepp lurt å ha 1024 ram, spilte i sted da tok spillet 700mb ram :wow:

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Huff.. Jeg har sletta noen av de gamle save filene men det kommer alikevel ikke opp noen games når jeg skal loade,, Noen andre forslag?

 

*har oppdatert til v.1.1*

 

Hvordan får man joina en multiplayer game når man har ip? prøvde i console med:connect ip men dette funka ikke.. :hmm:

Lenke til kommentar
Kjører FarCry glatt som ei barnerumpe på alle instillingene på så høy som mulig, nydelig grafikk de folka har ordnet i hvertfall.

 

Regner med at HL2 også vil kreve like mye, i såfall går det fint på mi maskin :w00t:

Tuuusen takk for hjelpa..! :thumbdown:

 

Ok, guess what: stillte om til 800x600 og det kjører glatt nå.. grunnen til at jeg ikke har gjort dette tidligere var fordi at den selv sto der. sry :roll:

 

da har jeg kun 1 problem og dette er at save filene forsvinner og det med ip da..

Anyone?

Lenke til kommentar
Kjører FarCry glatt som ei barnerumpe på alle instillingene på så høy som mulig, nydelig grafikk de folka har ordnet i hvertfall.

 

Regner med at HL2 også vil kreve like mye, i såfall går det fint på mi maskin :w00t:

Hva mener egentlig folk "med så høye innstillinger som mulig"? 1600*1200 alle textures på høyeste oppløsning, all AA og AF på max? Uten at jeg har benchet selv, må jeg innrømme stiller jeg meg litt tvilende når jeg ser benchmarks på gamle spill som UT2k3, der FPS er kjapt under 100 med 1280 og litt AA og AF, og under 100 selc på 1024 uten AF og AA på jedi academy (9800), som sagt har jeg ikke målinger selv, men jeg mistenker at folk legger noe annet i "alt på max" enn jeg gjør, fint om du kunne si hva du mener med alt på max, og glatt som en barnerumpe (dvs innstillinger og framerate).

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...