Erltot Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 uki, jeg har greid å knerta noen pinner på cpu'en min, siden jeg på en eller annen merkelig måte greidde å legge den på feil vei og med makt knerta kjøleren på så det knaste litt. Med andre ord, jeg mangler to sånne små pinner på den, helt idiotisk av meg absolutt, men går det an å gjøre noe med det eller må jeg bare bite meg i det sure eplet og kjøpe en ny? og, det står igjen litt av cpu pinnen på sokkelen på det området det ikke skal vere pinner, gjør dette noe?? prøvde å ta den vekk med pinsett men det var litt vanskelig, noen kjerringråd, anyone ? Tenkte på om det gikk an å lodde den men kan bli ufattelig puslete å lodde noe så smått...? når du starter pc uten noe cpu, så skal det komme signal til skjermen eller ikke? har asus hk p4s8x, og det var en intel p4 2.53 Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 har du testet å boote med cpu'en? Har hørt om folk som har knekt noen pinner, mens cpu alikevel funker. Lenke til kommentar
Erltot Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 jah, har prøvd igjen etter at jeg knerta de to pinnene kommer bare "system fail cpu test" (fra høytalerene, hurra for asus hk) Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Nei, den cpuen er nok ubrukelig nå. Tror ikke den hadde virka om du klarte å lodde på de pinnene - der trenges detspesielt utsyr... jaja, les manualen til cpuen/hk litt nøye neste gang så du ikke gjentar feilen.... PS. Og nei hk vil ikke klare å gjøre noe som helst uten cpu.... Lenke til kommentar
Erltot Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 oki takker, et siste spm, vil min asus p4s8x hk kunne ta en 2.8 ghz cpu? Tror neppe jeg kommer til å gjøre denne feilen flere ganger Lenke til kommentar
|Matrox Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Les spec om hovedkortet, så står det vel der. Men antar at det skal gå bra. Jeg knekte en pinne på en celeron FCPGA en gang, og jeg satte pinnen ned i hullet på socketen på hovedkortet der den skulle være, og det funka helt glimrende Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 http://uk.asus.com/products/mb/socket478/p4s8x/overview.htm Hovedkortet støtter bare opp til 133 MHz FSB prosessorer, og ikke de nye 200 MHz. Men DENNE kan du bruke. (Det er derfor den type sokkel heter ZIF-sokkel. Zero insertion force ) Lenke til kommentar
Erltot Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Viss det er noen som leser denne tråden enda, så har jeg faktisk klart å lodde denne prosessoren og den funker som bare det Endret 1. november 2004 av [Shinobi] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå