andreas76 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg har installert windows på en ny disk og henter over data fra den gamle disken, men får ikke tilgang til folderen min under documents and settings. Hvordan kan jeg få tilgang til denne? Det er jo på grunn av NTFS fil systemet antar jeg, men hvordan kommer jeg forbi det? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ha tak i), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects" La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang MERK : Du må ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Men hvordan logger jeg meg på som admin? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg fant det ikke i påloggingsbildet... EDIT: Fant selvfølgelig ut av det etter en stund. Men finner ikke det som du sier. Jeg har ikke noen security opsjon som du snakker om. Er det noe jeg må gjøre først for å få tilgang til det? Håper noen kan svare meg raskt, for jeg er i deep sh*t her... Endret 12. april 2004 av andreas76 Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 WinXP: alle brukere du definerer under installasjon er administratorer. For å logge på som administrator foreslår jeg å fjerne velkomstskjermen. kontrollpnael -> brukerkontoer -> forandre måten brukere..... -> fjern "bruk velkomstskjermen" Når du nå logger ut kan du skrive "administrator" som brukernavn. Etter at du har tatt eierskap kan du så stille NTFS-rettigheter slik det passer deg. Lenke til kommentar
god_online Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 For å logge på som administrator foreslår jeg å fjerne velkomstskjermen. kontrollpnael -> brukerkontoer -> forandre måten brukere..... -> fjern "bruk velkomstskjermen" Eller: Ved velkomstskjerm når ingen brukere er pålogget -> Ctrl+Alt+Del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå